x
NEW IANOS E-SHOP
Δείτε το νέο site του ΙΑΝΟΥ
 

ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Συγγραφέας: ΚΟΥΡΕΤΖΗΣ ΛΑΚΗΣ

Εκδότης: ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ

Γράψτε πρώτος μια αξιολόγηση για αυτό το προϊόν

Υπότιτλος - ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΘΕΑΤΡΟΥ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ
Περίληψη - "Το παιχνίδι είναι μια περίπτωση αγωγής που το παραδοσιακό σχολείο απέκλεισε γιατί του φαινόταν πως δεν διέθετε καμία λειτουργική σημασία", είχε διαπιστώσει κάποτε ο Jean Piaget. Το παιχνίδι το θεωρούσαν μόνο μια ξεκούραση ή εκτόνωση μιας πλεονάζουσας ενέργειας. Αυτή η απλουστευτική άποψη δεν εξηγεί ούτε τη σημασία που τα παιδιά αποδίδουν στα......

Αρχική Τιμή: 24.50 €

Τιμή IANOS: 22.05 (Κέρδος: 2.45 €)

Άμεσα διαθέσιμο. Αποστολή εντός 1-3 εργάσιμων ημερών.

Δωρεάν μεταφορικά

Για αγορές άνω των 25 €

Δωρεάν αντικαταβολή

Για αγορές άνω των 25 €

Άμεση παράδοση

Σε όλη την Ελλάδα

ΚΟΥΡΕΤΖΗΣ ΛΑΚΗΣ

Συγγραφέας
ΚΟΥΡΕΤΖΗΣ ΛΑΚΗΣ
Σπούδασε Ψυχολογία της Παιδαγωγικής, Αισθητική Αγωγή και Έκφραση του παιδιού, Θέατρο και ειδικά: Παιδαγωγική θεάτρου, Σωματική έκφραση του ηθοποιού, Ψυχοδυναμική, Σημειολογική και αισθητική ανάλυση της θεατρικής πράξης, στην Αυστρία, Δυτική Γερμανία κ.α. Τα θέματα αυτά συνεχίζει να ερευνά και να παρακολουθεί την εφαρμογή και την εξέλιξή τους στο εξωτερικό, καθώς και στην Ελλάδα. Σαν παιδαγωγός ασχολήθηκε ιδιαίτερα με θέματα αισθητικής παιδείας, παιδευτικής θεατρικής έκφρασης, οργάνωσης και λειτουργίας κέντρων προσχολικής και σχολικής αγωγής, εκπαιδευτηρίων κ.ά. Είναι ο εισηγητής του «θεατρικού παιχνιδιού» στην Ελλάδα και ο δημιουργός μιας καινούριας άποψης πάνω σε αυτό. Εκτός από το στενό επαγγελματικό του χώρο, άρχισε να παρουσιάζει το «θεατρικό παιχνίδι» από το 1976, συνεργαζόμενος με ειδικούς, ψυχολόγους, παιδαγωγούς και μέλη της Ομάδας Τέχνης ΠΑΡΟΔΟΣ. Διδάσκει στη μετεκπαίδευση νηπιαγωγών και δασκάλων (Μαρασλείου ΔΔΕ, ΣΕΛΔΕ κ.ά.), διευθύνει το Εργαστήρι Παιδαγωγικής Θεάτρου του Ευρωπαϊκού Κολεγίου Αθηνών. Έχει διδάξει, επίσης, σε πλήθος εκπαιδευτικών σεμιναρίων στις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας, που έχουν οργανωθεί από σχολικούς συμβούλους, συλλόγους δασκάλων-νηπιαγωγών, ΝΕΛΕ, καθώς και από τα υπουργεία Παιδείας, της Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς κ.ά., με θέμα «Θεατρικό παιχνίδι – θεατρική παιδεία». Παιδαγωγικός σύμβουλος κι επιστημονικός συνεργάτης σχολικών μονάδων, νηπιαγωγείων, παιδικών σταθμών στην Αθήνα, όσο και στην επαρχία. Σαν σκηνοθέτης έχει ανεβάσει περισσότερα από σαράντα έργα του ελληνικού και παγκόσμιου ρεπερτορίου, συνεργαζόμενος με διάφορους επαγγελματικούς και ελεύθερους θιάσους, όμιλους νέων και, κυρίως, με την Ομάδα Τέχνης ΠΑΡΟΔΟΣ, στο θεατρικό εργαστήρι της οποίας διδάσκει δέκα συνεχή χρόνια Σωματική έκφραση, Ψυχοδυναμική, Σημειολογική ανάλυση της σωματικής κίνησης και θεατρικής πράξης. Έχει τιμηθεί με το βραβείο «ΔΗΜ. ΡΟΝΤΗΡΗ» του Θεατρικού Φεστιβάλ Ιθάκης (1984). Έργα του έχουν παιχτεί από το θέατρο ΣΤΟΑ, την ΠΑΡΟΔΟ κι άλλους θιάσους, καθώς και στο εξωτερικό. Έχει γράψει βιβλία για παιδιά και πλήθος άρθρων σε περιοδικά, εφημερίδες, εκπαιδευτικά και θεατρικά έντυπα, για θέματα που αφορούν τη θεατρική πράξη, το θεατρικό παιχνίδι, την Αισθητική Αγωγή κ.ά. Μέλος του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, από τα ιδρυτικά μέλη – μαζί με την Ξένια Καλογεροπούλου, τον Δημήτρη Ποταμίτη, την Άλκη Ζέη, την Νταίζη Καγκελάρη κ.ά. του Ελληνικού Κέντρου της ASSITEJ, ενός Διεθνούς Ινστιτούτου που ασχολείται με το θεάτρο για παιδιά και νέους. Ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος της Ομάδας Τέχνης ΠΑΡΟΔΟΣ.

Περίληψη

"Το παιχνίδι είναι μια περίπτωση αγωγής που το παραδοσιακό σχολείο απέκλεισε γιατί του φαινόταν πως δεν διέθετε καμία λειτουργική σημασία", είχε διαπιστώσει κάποτε ο Jean Piaget. Το παιχνίδι το θεωρούσαν μόνο μια ξεκούραση ή εκτόνωση μιας πλεονάζουσας ενέργειας. Αυτή η απλουστευτική άποψη δεν εξηγεί ούτε τη σημασία που τα παιδιά αποδίδουν στα παιχνίδια τους, ούτε στη σταθερή μορφή που παίρνουν τα παιχνίδια των παιδιών, τις συμβολικές ή φανταστικές επινοήσεις (J. Piaget - Psychologie et pedagogie). Οι βιωματικές, λειτουργικές, παραστατικές όψεις της γνώσης και της έκφρασης του παιδιού που βρίσκεται μέσα σε κάθε μαθητή, η ανθρώπινη ανάπτυξη της νόησης που οδηγεί από στοιχειώδεις αισθήσεις, κίνησης και λόγου, λογικές που συντελούν στην ανάδειξη του προσώπου, αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για μια σύγχρονη - προοδευτική διαμόρφωση συστημάτων και μεθόδων ικανών να παράγουν καταστάσεις μετασχηματισμού δεδομένων στερεότυπων με εργαλεία τη μίμηση, την κίνηση, τις αντιλήψεις του παιδιού δια μέσου της μετατροπής μιας διανοητικής εικόνας σε πράξη. Συμβάντα και γεγονότα, συμπεριφορές και ανάγκες που απασχολούν ένα παιδί, οφείλουν να ενδιαφέρουν κάθε παιδαγωγό, εκπαιδευτικό, ψυχολόγο, θεατρολόγο. Προς αυτή την κατεύθυνση προσπαθεί αυτό το βιβλίο να κινηθεί. Με εργαλείο το Θεατρικό Παιχνίδι - την παιδαγωγική θεάτρου ως κοινωνικό και πολιτιστικό αγαθό. Διότι το αυθεντικό Θεατρικό Παιχνίδι είναι ικανό να λειτουργήσει από έναν έγκυρο και έμπειρο εμψυχωτή ως πολυεργαλείο, διαμάθημα, όχημα που μπορεί να συμβάλει ως μέθοδος, να συνδράμει τα παιδιά, να τα οδηγήσει στην προσέγγιση και εξοικείωση με το θεατρικό φαινόμενο. Γιατί το θέατρο εστί μια τέχνη σύνθετη, κοινωνική, έντονα παιδευτική. "Αφού όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή" (William Shakespeare) σε αυτήν την σκηνή δε μπορούν να λείπουν τα παιδιά. Όσο ακόμα υπάρχουν "παιδιά".

Πληροφορίες προϊόντος

  • SKU:
    0429103
  • ISBN:
    978-960-5790-86-6
  • ISBN2:
    9789605790866
  • Εκδότης:
    ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ
  • Συγγραφέας:
    ΚΟΥΡΕΤΖΗΣ ΛΑΚΗΣ
  • Έτος κυκλοφορίας:
    2018
  • Σελίδες:
    294
  • Διαστάσεις:
    17x24
  • Βάρος:
    0.6300 kg
  • Χώρα:
    ΕΛΛΑΔΑ

Αξιολογήσεις

Βαθμολογία