ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑ ΠΕΖΑ

Συγγραφέας: ΚΑΦΚΑ ΦΡΑΝΤΣ

Εκδότης: ΡΟΕΣ

Περίληψη - "Αχ" είπε το ποντίκι, "ο κόσμος στενεύει κάθε μέρα. Στην αρχή ήταν τόσο πλατύς που φοβόμουν, συνέχισα να τρέχω, και χάρηκα όταν είδα τελικά στο βάθος δεξιά και αριστερά τοίχους, αλλά οι μακρινοί αυτοί τοίχοι συγκλίνουν με τόση ταχύτητα που έφτασα ήδη στο τελευταίο δωμάτιο και εκεί στη γωνία στέκει η παγίδα, και τρέχω καταπάνω της". "Δεν έχεις παρ......

Αρχική Τιμή: 14.91 €

Τιμή Web: 10.30 (Κέρδος: 4.61 €)

Άμεσα διαθέσιμο. Αποστολή εντός 1-3 εργάσιμων ημερών.

Δωρεάν μεταφορικά

Για αγορές άνω των 25 €

Δωρεάν αντικαταβολή

Για αγορές άνω των 25 €

Άμεση παράδοση

Σε όλη την Ελλάδα

ΚΑΦΚΑ ΦΡΑΝΤΣ

Συγγραφέας
ΚΑΦΚΑ ΦΡΑΝΤΣ
Ο Φραντς Κάφκα γεννήθηκε στην Πράγα το 1883. Η οικογένειά του είχε εβραϊκή καταγωγή. Ήταν ο μεγαλύτερος από 6 αδέρφια. Οι δύο αδελφοί του πέθαναν σε μικρή ηλικία και οι τρεις αδερφές του εκτελέστηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης. Το επίθετο Κάφκα στα τσέχικα σημαίνει κάργια. Ο Φραντς από μικρή ηλικία έδειξε μια αποστροφή προς τους ανθρώπους. Δεν ήταν καθόλου κοινωνικός και προτιμούσε να απομονώνεται στο δωμάτιο του και να διαβάζει λογοτεχνικά έργα. Ο φιλάσθενος Φραντς περιγράφει τον πατέρα του σαν έναν τυραννικό και ευέξαπτο χαρακτήρα. Σε όλη του τη ζωή, προσπάθησε να διαχειριστεί την αδιαφορία και τα νεύρα του γονιού του. Μάλιστα, η «Μεταμόρφωση», που μιλά για έναν άνθρωπο που μεταμορφώνεται σε μια αποκρουστική κατσαρίδα κι όλος ο κόσμος τον αποφεύγει, πηγάζει από αυτή την προβληματική σχέση. Η μητρική γλώσσα του Κάφκα ήταν τα γερμανικά στα οποία έγραψε όλα τα έργα του. Όμως, γνώριζε και άπταιστα τσέχικα. Μετά το λύκειο, φοίτησε στο πανεπιστήμιο της Πράγας. Αρχικά σπούδασε Χημεία, που σύντομα τη βρήκε αδιάφορη. Γι’ αυτό εμπλούτισε τις σπουδές του με αρχαία ελληνικά και λατινικά. Τελικά πήρε το πτυχίο της Νομικής. Εκεί γνώρισε και τον Μαξ Μπροντ, έναν από τους ελάχιστους φίλους που απέκτησε. Όλα τα χρόνια η ντελικάτη παρουσία του και ο φιλάσθενος χαρακτήρας του τον ταλαιπωρούσαν. Είχε ήδη μπει δύο φορές για θεραπεία σε σανατόρια της Πράγας. Το 1923, μετακόμισε στο Βερολίνο για να αποφύγει την επιρροή της οικογένειάς του και να αφοσιωθεί στο συγγραφικό του έργο. Πριν όμως από την οριστική του μετακόμιση, ο Κάφκα κατάφερε να αρραβωνιαστεί δύο φορές. Όμως δεν προχώρησε ποτέ σε γάμο. Το 1912, γνώρισε την Φελίτσε Μπάουερ. Ύστερα από δύο χρόνια συνεχούς αλληλογραφίας ορίστηκε ο αρραβώνας του ζευγαριού. Παράλληλα, ο Κάφκα ξεκίνησε να στέλνει γράμματα και στην καλύτερη φίλη της μνηστής του. Όταν η Φελίτσε το έμαθε, ο γάμος ακυρώθηκε. Ο έρωτας του ζευγαριού, όμως, αναζωπυρώθηκε. Αυτή την φορά ήταν τα προβλήματα υγείας που δεν επέτρεψαν στον Κάφκα να παντρευτεί. Από το 1912 μέχρι το 1923, ο Κάφκα συγγράφει το μεγαλύτερο και πιο αντιπροσωπευτικό μέρος του έργου του. Η επιδείνωση της υγείας του Κάφκα ήταν μη αναστρέψιμη. Διαγνώστηκε ότι έπασχε από φυματίωση. Το 1923, επέστρεψε στην Πράγα και για άλλη μια φορά μπήκε σε σανατόριο. Στις 3 Ιουνίου 1924, καταπονημένος, πεθαίνει. Ήταν μόλις 41 ετών. Σε όλη του τη ζωή έπασχε από κλινική κατάθλιψη και αγοραφοβία. Υπέφερε από αϋπνίες και ημικρανίες. Στη διαθήκη του είχε γράψει ότι δεν επιθυμούσε τίποτα από ότι είχε συγγράψει, να διαβαστεί και να εκδοθεί. Ευτυχώς, ο καλός του φίλος Μαξ, δεν πραγματοποίησε το αίτημά του και έτσι τα έργα του μοντερνιστή συγγραφέα συνεχίζουν να επηρεάζουν την παγκόσμια λογοτεχνία, τον κινηματογράφο και τη μουσική.

Περίληψη

"Αχ" είπε το ποντίκι, "ο κόσμος στενεύει κάθε μέρα. Στην αρχή ήταν τόσο πλατύς που φοβόμουν, συνέχισα να τρέχω, και χάρηκα όταν είδα τελικά στο βάθος δεξιά και αριστερά τοίχους, αλλά οι μακρινοί αυτοί τοίχοι συγκλίνουν με τόση ταχύτητα που έφτασα ήδη στο τελευταίο δωμάτιο και εκεί στη γωνία στέκει η παγίδα, και τρέχω καταπάνω της". "Δεν έχεις παρά να αλλάξεις κατεύθυνση" είπε η γάτα και το έφαγε.

Πληροφορίες προϊόντος

  • Σειρά:
    ΓΕΡΜΑΝΟΦΩΝΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
  • SKU:
    0172104
  • ISBN:
    960-283-240-1
  • ISBN2:
    9602832401
  • Γλώσσα:
    Ελληνικά
  • Εκδότης:
    ΡΟΕΣ
  • Συγγραφέας:
    ΚΑΦΚΑ ΦΡΑΝΤΣ
  • Μεταφραστής:
    ΡΑΣΙΔΑΚΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
  • Έτος κυκλοφορίας:
    2006
  • Σελίδες:
    275
  • Διαστάσεις:
    14x20
  • Βάρος:
    0.4900 kg
  • Χώρα:
    ΤΣΕΧΙΑ

Αξιολογήσεις

ΚΑΦΚΑReview by ΣΙΜΟΣ
Τα διηγήματα του Franz Kafka κινούνται στα σφαίρα της 'υπόγειας' έντασης, φέρουν τις σημάνσεις της αδιόρατης προσμονής, προσιδιάζοντας προς την συγκρότηση ενός δυστοπικού γίγνεσθαι, το οποίο εγκολπώνεται τεχνολογίες μίκρο & μάκρο-εξουσίας, την γλώσσα ενός φόβου που δύναται να λειτουργήσει ως η ιδιαίτερη 'γλώσσα του σήμερα'.. Η Καφκική λογοθετική δυναμική δομεί την υποκειμενικότητα του ανέστιου γίγνεσθαι, φέρει προσωπεία που κινούνται πάνω σε μία λεπτή γραμμή, την γραμμή μεταξύ φόβου και μαρτυρίας του φόβου, απορίας και δια-κράτησης του σημαίνοντος: του σημαίνοντος της νύξης για αυτό που επιτελείται, άλλοτε τάχιστα και άλλοτε αργά. Μία κίνηση-διαδικασία η οποία μεταβάλλει και μεταβάλλεται η ίδια, ενεργώντας ως άρση του δικτύου προστασίας. Και τώρα μόνος, ενώπιον και απέναντι στα διάστικτα βλέμματα, στη λέξη που κλείνει εντός και παράγει τον συμβολισμό της εκτατικής φοράς: ποιος είναι αθώος του αίματος;. Ο συγγραφέας 'παλεύει' να 'δαμάσει' το υλικό του, προσδιορίζει το γίγνεσθαι και τις εξουσιαστικές τεχνικές 'ανάγνωσης' του σώματος, τις εκφάνσεις της πειθάρχησης στο μείζον και στο έλασσον, αναζητεί την 'αυθόρμητη' λέξη, την γλώσσα που εκ-φεύγει, που αναφέρει και αναφέρεται από το τύποις παράλογο, από την συγγραφική αίσθηση του βάρους. Και φέροντας αυτό το βάρος, ο Franz Kafka, διαμεσολαβεί την ευρύτητα της πατρικής μαρτυρίας, γράφοντας διήγημα τα οποία δεν προετοιμάζουν, αλλά δεικνύουν και αναδεικνύουν τις όψεις των σημαντικών του μυθιστορημάτων.. Η συγγραφική του λειτουργία, καθίσταται λειτουργία της θέασης, ενώπιον της δόκιμης μνήμης, της ανυπόστατης φήμης, του Νόμου που 'αναγεννάται' καθημερινά. Σε κάθε διήγημα η εναλλαγή και η υπόδειξη, η έκφανση της εν-συναίσθησης, η εκ-φορά του μέτρου, ήτοι η επιδίωξη του συγγραφέα να αναφέρει το υπαρκτό, το φαντασιακό απόθεμα της εντροπίας, εκεί όπου επέρχεται η τομή, η δική του ιδιαίτερη τομή στο 'τώρα': η δυνατότητα του να αισθάνεσαι, να στοχάζεσαι και να γράφεις ελεύθερα. Όλο το Καφκικό λογοθετικό πράττειν, συνιστά μία ιδιαίτερη άσκηση ελευθερίας και αναζήτησης της ελευθερίας διαμέσου του 'πηκτού σκοταδιού, διαμέσου της εκφοράς του Νόμου που δύναται να καταστεί πρωταρχική-πρωτεϊκή 'μήτρα'.. Στα διηγήματα του οι υπάρξεις απορούν & βιώνουν, φέρουν την γραφή της αναζήτησης εμπιστοσύνης, αξιώνουν την ορατή και 'αόρατη' ρωγμή, την μετάβαση στο πεδίο της 'χειμαρρώδους' και τόσο συγκεκριμένης και συνεκτικής αντίληψης για τον βίο, με έναν τρόπο που παραπέμπει στην φιγούρα του Τολστοϊκού Πλάτωνα Καρατάγιεφ, από το ιστορικό μυθιστόρημα του Λεβ Νικολάγεβιτς Τολστόι ''Πόλεμος και Ειρήνη''.. Σε ένα γίγνεσθαι αλληγοριών, συμβολισμών που αντανακλούν τον δικό του ιδιαίτερο ψυχικό-κόσμο, ο Kafka μαρτυρεί την πορεία του καθορισμένου και του ακαθόριστου κόσμου.. Στα ΄καθεστώτα' της γνώσης, ο συγγραφέας αντιτάσσει την γραφή που 'διεισδύει' στο φόβο αλλά και στους μύχιους πόθους, την γραφή ενός ενστίκτου που ανα-καλεί την οριακότητα της αναφοράς: ύπαρξη εν μέσω διάφορων και διασταυρούμενων πυρών.. Στην αλληλουχία της διηγηματικής γραφής, ενσκήπτει το ακροτελεύτιο σημείο από το έργο του που φέρει τον τίτλο ''Γράμμα στον Πατέρα'': ''Όμως τώρα, μαζί με τις διορθώσεις οι οποίες περιέχονται στην αντίρρηση- διορθώσεις τις οποίες δεν μπορώ, αλλά και δεν θέλω να εκθέσω λεπτομερώς- νομίζω ότι κατορθώσαμε να πλησιάσουμε τόσο πολύ στην αλήθεια, ώστε να νιώσουμε πιο ήσυχοι, αντιμετωπίζοντας και οι δυο μας γαλήνια το άχθος της ζωής και του θανάτου''.. Επρόκειτο, σε αυτήν την περίπτωση, για έναν διαρκή Καφκικό διηγηματικό προσδιορισμό του ''άχθους της ζωής και του θανάτου''.. Για την αντίρρηση στο βεβαιωτικό κύκλο. Για την πραγμάτωση της δικτυωμένης κριτικής σε σύμβολα-φετίχ. (Αναρτήθηκε στις 10/12/2017)
Βαθμολογία