Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΙΔΑΝΙΚΟΥ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

Writer: ΔΟΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Published by: ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ

Be the first to review this product

Summary - Η ευφορία που νιώθουμε κατά τη θέαση της αισθηματικής μουσικής κωμωδίας του Ντίνου Δημόπουλου «Μια τρελλή, τρελλή οικογένεια» (1965), δεν οφείλεται μόνο στην επιδέξια κινηματογράφηση της πλοκής και στο συναρπαστικό ρυθμό των κινήσεων των ηθοποιών, που εκφέρουν τους γλαφυρούς διάλογους του Νίκου Τσιφόρου και του Πολύβιου Βασιλειάδη. Η απόλαυσή μας προκαλείτα......

Retail Price: €24.39

Web Price: 21.95 (Discount amount: €2.44)

In stock. Shipping within 1-3 working days.

Δωρεάν μεταφορικά

Για αγορές άνω των 25 €

Δωρεάν αντικαταβολή

Για αγορές άνω των 25 €

Άμεση παράδοση

Σε όλη την Ελλάδα

ΔΟΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

writer, translator, curator
ΔΟΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Ο Παναγιώτης Δόικος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και διαμένει. Είναι επίκουρος καθηγητής της φιλοσοφίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Αποφοίτησε από το Πειραματικό Σχολείο του ίδιου πανεπιστημίου. Πραγματοποίησε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές φιλοσοφικές σπουδές (και ως υπότροφος), αντίστοιχα, στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και στο Πανεπιστήμιο της Bourgogne (Γαλλία). Κατά την περίοδο 1991-1996 εργάστηκε ως ειδικός μεταπτυχιακός υπότροφος στον τομέα Φιλοσοφίας του Α.Π.Θ.. Στο πλαίσιο της θητείας του σε αυτή τη θέση, εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή με θέμα "Φαντασία, και γνώση στο Spinoza" (υπό την εποπτεία του καθηγητή Σωκράτη Δεληβογιατζή) και δίδαξε φιλοσοφική ανθρωπολογία, διαλεκτική και πολιτική φιλοσοφία. Κατά το διάστημα 1998-2002 εργάστηκε ως ειδικός επιστήμονας στον τομέα Φιλοσοφίας του Α.Π.Θ., διδάσκοντας κείμενα της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας (μεταξύ αυτών, αποσπασμάτων του Ηρακλείτου, το "Συμπόσιο" και το "Φαίδρο" του Πλάτωνα και το "Περί ψυχής" του Αριστοτέλη). Οι έρευνές του αναπτύσσονται στα πεδία της οντολογίας, της γνωσιολογίας και της αισθητικής. Διερευνά τη δυνατότητα μιας νέας, κριτικής μεταφυσικής κυρίως στο πλαίσιο των σχέσεων του σώματος με τη στοχαστική φαντασία. Ένα ειδικότερο ενδιαφέρον του είναι η φιλοσοφική θεωρία του κινηματογράφου. Έχει δημοσιεύσει φιλοσοφικά βιβλία, καθώς και μελέτες σε ελληνικά και διεθνή φιλοσοφικά περιοδικά. Έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε φιλοσοφικά και επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Διευθύνει διδακτορικές διατριβές, με θέματα από τα πεδία της οντολογίας, της γνωσιολογίας και της αισθητικής, καθώς και της φιλοσοφίας του κινηματογράφου. Είναι μέλος της Ελληνικής Φιλοσοφικής Εταιρίας, των Association de la recherche sur l' image [έδρα: Dijon], Association des amis de Spinoza [έδρα: Παρίσι], Association des amis de Henry et Stella Corbin [έδρα: Παρίσι], του Ελληνοϊσπανικού κέντρου πολιτισμού Θεσσαλονίκης "Federico Garcia Lorca" και της Διεθνούς εταιρίας φίλων Νίκου Καζαντζάκη [έδρα: Γενεύη]. Είναι κριτής του περιοδικού επιστημονικών και εκπαιδευτικών ερευνών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Μέντορας. Ήταν μέλος της συντακτικής επιτροπής του παλαιού κινηματογραφικού περιοδικού "Οθόνη" [έδρα: Θεσσαλονίκη (1979-1994)]. Παράλληλες των ερευνητικών δραστηριότητες: Είναι μέλος του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης, του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας και της Greenpeace. Έχει δημοσιεύσει φιλοσοφικά βιβλία, καθώς και μελέτες σε ελληνικά και διεθνή φιλοσοφικά περιοδικά. Έχει συμμετάσχει ως εισηγητής σε φιλοσοφικά και επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Είναι μέλος της Ελληνικής Φιλοσοφικής Εταιρίας, των Association de la recherche sur l' image (Dijon) και Association des amis de Spinoza (Παρίσι), του Ελληνοϊσπανικού πολιτιστικού συνδέσμου Θεσσαλονίκης και Βόρειας Ελλάδας Federico Garcia Lorca, καθώς και του Ιστιοπλοϊκού ομίλου Θεσσαλονίκης.

Summary

Η ευφορία που νιώθουμε κατά τη θέαση της αισθηματικής μουσικής κωμωδίας του Ντίνου Δημόπουλου «Μια τρελλή, τρελλή οικογένεια» (1965), δεν οφείλεται μόνο στην επιδέξια κινηματογράφηση της πλοκής και στο συναρπαστικό ρυθμό των κινήσεων των ηθοποιών, που εκφέρουν τους γλαφυρούς διάλογους του Νίκου Τσιφόρου και του Πολύβιου Βασιλειάδη. Η απόλαυσή μας προκαλείται και από έναν άλλο, κρίσιμο αλλά αδήλωτο παράγοντα: την ποιητική συμπεριφορά των χρωμάτων. Τα τελευταία, χάρη στη νοηματική τους ευαισθησία και τη δυναμική των λαμπερών τους εντάσεων (αποτελέσματα της διασταύρωσης της σκηνοθετικής ματιάς με τη φωτογραφική τέχνη του Νίκου Καβουκίδη), ενεργοποιούν μιαν απρόσμενη υποκειμενικότητα του κινηματογραφικού χώρου. Τούτος εδώ μάς μεταδίδει την ανάλαφρη πνοή ενός ιδανικού στοιχείου, το οποίο, διαπερνώντας τη συνάντηση του αισθηματικού με τον κωμικό τόνο του έργου, ζει στο ίδιο το θέμα της ταινίας: μέσα στη σχέση της ενωτικής με τη συγκρουσιακή διάσταση του έρωτα ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα. Ο συγγραφέας αυτού του βιβλίου αισθάνεται και διερευνά την οπτική -και την ηχητική- λογική της ζωής ενός τέτοιου ιδανικού, ως της βαθύτερης ποιότητας η οποία χαρακτηρίζει τούτο το κομψοτέχνημα του κλασικού ελληνικού κινηματογράφου.

Product Details

  • SKU:
    0274612
  • ISBN:
    978-960-02-2687-4
  • ISBN2:
    9789600226874
  • Publisher:
    ΠΑΠΑΖΗΣΗΣ
  • Writer:
    ΔΟΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
  • Release Year:
    2012
  • Pages:
    381
  • Dimensions:
    14x21
  • Weight:
    0.5300 kg
  • Country:
    ΕΛΛΑΔΑ

Reviews