x
NEW IANOS E-SHOP
return to new ianos.gr
x
Dear customers
Please be informed that the estimated delivery time is now 7-9 days.
Due to the large volume of orders we make every effort to reduce the order execution time.
Thank you for your understanding.
#stayhome
 

ΤΟ ΠΕΝΘΟΣ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΑ

Writer: Ο' ΝΗΛ ΕΥΓΕΝΙΟΣ

Published by: ΔΩΔΩΝΗ

Be the first to review this product

Subtitle - ΤΡΙΛΟΓΙΑ : Ο ΓΥΡΙΣΜΟΣ - ΟΙ ΚΥΝΗΓΗΜΕΝΟΙ - ΟΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΟΙ
Summary - «ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΤΡΙΛΟΓΙΑΣ»: Η δράση της τριλογίας, με εξαίρεση μια πράξη του δεύτερου μέρους, λαβαίνει χώρα πότε στο εσωτερικό και πότε στο εξωτερικό του σπιτιού των Μάννον, στα περίχωρα μιας μικρής πόλης-λιμάνι στο Νιου Ήνγκλαντ (Νέα Αγγλία). Μια ειδική κουρτίνα-αυλαία δείχνει το σπίτι των Μάννον, όπως φαίνεται απ' το δρόμο. Εκεί κάθε φορά κάποιος......

Retail Price: €15.91

Web Price: 14.31 (Discount amount: €1.60)

In stock. Shipping within 1-3 working days.

Δωρεάν μεταφορικά

Για αγορές άνω των 25 €

Δωρεάν αντικαταβολή

Για αγορές άνω των 25 €

Άμεση παράδοση

Σε όλη την Ελλάδα

Ο' ΝΗΛ ΕΥΓΕΝΙΟΣ

writer
Ο' ΝΗΛ ΕΥΓΕΝΙΟΣ
Ο Ευγένιος Γκλάντστοουν Ο'Νηλ (αγγλικά Eugene Gladstone O'Neill) (16 Οκτωβρίου 1888, Νέα Υόρκη - 27 Νοεμβρίου 1953, Βοστώνη) ήταν ένας από τους μεγαλύτερους αμερικανούς θεατρικούς συγγραφείς του εικοστού αιώνα. Τέσσερα από τα θεατρικά του έργα τιμήθηκαν με Βραβείο Πούλιτζερ, ενώ ο ίδιος τιμήθηκε με Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1936. Ήταν ο πρώτος αμερικανός δραματουργός που υιοθέτησε στο έργο του τις τεχνικές ρεαλισμού που είχαν χρησιμοποιήσει πριν από αυτόν ευρωπαίοι συγγραφείς όπως ο Άντον Τσέχωφ, ο Ερρίκος Ίψεν και ο Άουγκουστ Στρίντμπεργκ. Τα θεατρικά του ήταν από τα πρώτα που γράφτηκαν στην αμερικάνικη ιδιωματική διάλεκτο και πραγματεύονταν περιθωριοποιημένους χαρακτήρες που ενώ είναι βουτηγμένοι στη διαφθορά, πασχίζουν να διατηρήσουν όνειρα και φιλοδοξίες, φτάνοντας εν τέλει σε απόγνωση. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από τραγωδία και απαισιοδοξία, ενώ η μοναδική κωμωδία που έγραψε ήταν το Ω, ερημιά! (Ah, Wilderness). Ο Ο'Νηλ γεννήθηκε σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου στην πλατεία Τάιμς, στο Μπρόντγουεϊ της Νέας Υόρκης. Ήταν γιος του ιρλανδικής καταγωγής ηθοποιού Τζέφρι Ο'Νηλ και της Μαίρη Έλεν Κουίνλαν. Λόγω του επαγγέλματος του πατέρα του στάλθηκε σε μικρή ηλικία σε οικοτροφείο, όπου βρήκε παρηγοριά στα βιβλία, ενώ περνούσε ξέγνοιαστος τα καλοκαίρια του στο Νέο Λονδίνο του Κονέκτικατ. Κάποιο από εκείνα τα καλοκαίρια εργάστηκε στην εφημερίδα New London Telegraph, γράφοντας ποιήματα σε κάποια της στήλη. Όταν τελείωσε το σχολείο γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον, από όπου και τον απέβαλλαν, αναγκάζοντάς τον να στραφεί στη θάλασσα. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στα καράβια ο Ο'Νηλ έπεσε σε βαριά κατάθλιψη και έπνιγε τον πόνο του στο αλκοόλ. Οι περιπλανήσεις του στη θάλασσα έληξαν το 1913 όταν νοσηλεύτηκε σε σανατόριο, καθώς είχε προσβληθεί από φυματίωση. Ενώ βρισκόταν στο σανατόριο αποφάσισε να ασχοληθεί με τη συγγραφή θεατρικών έργων. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 10, ο Ο'Νηλ συσχετίστηκε με πολλά μέλη της λόγιας σκηνής του Γκρίνουιτς Βίλατζ στο Μανχάταν και ιδιαίτερα με τον ιδρυτή του κομμουνιστικού εργατικού κόμματος της Αμερικής, Τζον Ριντ. Ο Ο'Νηλ είχε επίσης σύντομη ερωτική σχέση με τη σύζυγο του Ριντ, τη συγγραφέα Λουίζ Μπράιαντ. Αυτή την περίοδο της ζωής του Ο'Νηλ πραγματεύεται η ταινία του Γουόρεν Μπίτι, Οι Κόκκινοι (Reds, 1981), βασισμένη στη ζωή του Ριντ. Στη συγκεκριμένη ταινία στο ρόλο του Ο'Νηλ εμφανίζεται ο Τζακ Νίκολσον. Στα μέσα του 1916, ο Ο'Νηλ πήγε στο Πρόβινσταουν της Μασαχουσέτης με ένα φορτηγό γεμάτο θεατρικά έργα. Η πρεμιέρα του μονόπρακτου έργου του Πλέοντας ανατολικά για το Κάρντιφ (Bound East for Cardiff) από τον τοπικό θίασο (Provincetown Players) έγινε, σύμφωνα με μαρτυρία της συγγραφέως Σούζαν Γκάσπελ, σε μια καλύβα ιδιοκτησίας του συζύγου της που βρισκόταν στην άκρη μιας προβλήτας. Το 1920 έκανε πρεμιέρα στο Μπρόντγουεϊ το Πέρα από τον ορίζοντα (Beyond the Horizon, 1918), που ήταν το πρώτο του έργο που δημοσιεύτηκε από εκδοτικό οίκο. Παρά το γεγονός ότι κέρδισε βραβείο Πούλιτζερ για το Πέρα από τον ορίζοντα, η πρώτη του επιτυχία στο Μπρόντγουεϊ ήταν το Αυτοκράτορας Τζόουνς, με το οποίο σχολίασε εμμέσως την κατάληψη της Αϊτής από το τάγμα πεζοναυτών των ΗΠΑ. Ακολούθησαν τα έργα του: Άννα Κρίστι (Anna Christie, 1922) με το οποίο τιμήθηκε με δεύτερο βραβείο Πούλιτζερ, Πόθοι κάτω από τις λεύκες (Desire Under the Elms, 1924), Παράξενο Ιντερμέτζο (Strange Interlude, 1928), για το οποίο έλαβε το τρίτο του Πούλιτζερ και η τριλογία Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα (Mourning Becomes Electra, 1931), με επιρροές από την αρχαία ελληνική τραγωδία Ηλέκτρα. Οι επιρροές του από την αρχαία ελληνική τραγωδία είναι εμφανείς στα έργα Ο Λάζαρος γέλασε (Lazarus Laughed, 1925–26) και Ο μέγας θείος Μπράουν (The Great God Brown, 1926) στο οποίο οι ηθοποιοί εμφανίζονται με μάσκες . Το 1933 έκανε πρεμιέρα στο Μπρόντγουεϊ η μοναδική του κωμωδία Ω, Ερημιά! (Ah, Wilderness!), στην οποία περιέγραφε μια εξιδανικευμένη παιδική ηλικία.

Summary

«ΓΕΝΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΤΡΙΛΟΓΙΑΣ»: Η δράση της τριλογίας, με εξαίρεση μια πράξη του δεύτερου μέρους, λαβαίνει χώρα πότε στο εσωτερικό και πότε στο εξωτερικό του σπιτιού των Μάννον, στα περίχωρα μιας μικρής πόλης-λιμάνι στο Νιου Ήνγκλαντ (Νέα Αγγλία). Μια ειδική κουρτίνα-αυλαία δείχνει το σπίτι των Μάννον, όπως φαίνεται απ' το δρόμο. Εκεί κάθε φορά κάποιος βγαίνει έξω από το σπίτι στην Πρώτη Πράξη που αρχίζει το έργο, και ξαναμπαίνει στο εσωτερικό του σπιτιού στην επόμενη πράξη. Αυτή η κουρτίνα μας αποκαλύπτει όλη την έκταση της περιοχής - κάπου τριάντα στρέμματα - γύρω απ' το σπίτι με πολλά δέντρα, ανθόκηπους και μια σέρα στα δεξιά. Σε πρώτο πλάνο, στο δρόμο, υπάρχει μια σειρά λεύκες και χαρουπιές. Η ιδιοκτησία είναι φραγμένη με ένα φράχτη από λευκούς πασσάλους καθώς και πυκνούς και ψηλούς θάμνους. Ένας αμαξωτός δρόμος φτάνει στο σπίτι από δυο πλευρές, που ανοίγουν δυο καγκελόπορτες. Ανάμεσα στο σπίτι και στον έξω δρόμο είναι κουρεμένο γρασίδι. Στη δεξιά πλευρά του σπιτιού υπάρχει ένα δασάκι πεύκα. Πέρα πιο μπροστά, όπως πάει το μονοπάτι, χαρουπιές και σφεντάμια. Στην αριστερή πλευρά μια μάζα από δυο ειδών πασχαλιές. Το σπίτι βρίσκεται σε ένα ψηλότερο επίπεδο, κάπου τριακόσια πόδια μακριά απ' το δρόμο. Ένα μεγάλο χτίσμα νεοκλασικό, που θυμίζει αρχαίο ελληνικό ναό, που ήταν της μόδας μεταξύ 1800-1850. Μια λευκή βεράντα με έξι λευκές ψηλές κολόνες, σε αντίθεση με τον τοίχο που είναι από γκρίζα πέτρα. Πέντε παράθυρα στο απάνω πάτωμα και τέσσερα στο ισόγειο, η κυρία είσοδος στο κέντρο με τετράγωνους φεγγίτες ανάμεσα σε δυο κολόνες. Τα παντζούρια είναι βαμμένα πράσινο σκούρο. Μπροστά στην πόρτα τέσσερα σκαλοπάτια που οδηγούνε στη βεράντα. Και τα τρία έργα παίζονται άνοιξη ή καλοκαίρι στα 1865-1866.

Product Details

  • Foreign Title:
    MOURNING BECOMES ELECTRA
  • Series:
    ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΘΕΑΤΡΟ
  • SKU:
    0041420
  • ISBN:
    960-248-257-5
  • ISBN2:
    9602482575
  • Language:
    Greek
  • Publisher:
    ΔΩΔΩΝΗ
  • Writer:
    Ο' ΝΗΛ ΕΥΓΕΝΙΟΣ
  • Translator:
    ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΟΥ ΔΕΣΠΩ
  • Curator:
    ΛΑΖΟΥ ΜΑΡΙΑ
  • Release Year:
    2013
  • Pages:
    225
  • Dimensions:
    14x21
  • Weight:
    0.4100 kg
  • Country:
    ΕΛΛΑΔΑ

Reviews

: Vinicio Capossela - Il Ballo Di San Vito