Αθήνα - Σταδίου 24
 

Από το 2015 που ξεκίνησε ο κύκλος συζητήσεων «Από το Αμπέλι στο Θέατρο», ο Κώστας Καζαμιάκης έχει συνομιλήσει με πλήθος εικαστικών καλλιτεχνών, φιλοσόφους, συγγραφείς, αρχαιολόγους καθώς και ανθρώπους του θεάματος στο Cafe του ΙΑΝΟΥ.

Σε συνέχεια αυτών των επιτυχημένων κύκλων, το Σεπτέμβριο 2018 ξεκίνησε ο νέος κύκλος συζητήσεων με τίτλο: «Περί Ωραίου. Συζητήσεις για την Τέχνη, τη Λογοτεχνία, τη Φιλοσοφία, την Αρχαιογνωσία».

Λίγα λόγια για τη συνάντηση στις 10 Ιουνίου 2019 στις 18:00:

Ο Κώστας Καζαμιάκης συνομιλεί με τον συγγραφέα Θανάση Χειμωνά, με θέμα το τελευταίο του βιβλίο με τίτλο Παραφροσύνη, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη.

Αποσπάσματα από το βιβλίο θα διαβάσει η ηθοποιός Έρρικα Μπίγιου.

Είσοδος ελεύθερη

Η εκδήλωση θα προβάλλεται ζωντανά στο ianos.gr

Λίγα παραπάνω λόγια για το θέμα της συζήτησης:

«Αυτό το βιβλίο είναι το πλέον αυτοβιογραφικό που έχω γράψει». Θανάσης Χειμωνάς

 

Τι ήθελε απ` αυτόν αυτή η μυστηριώδης κοπέλα;

Γιατί του έκανε όλες αυτές τις ερωτήσεις λίγα μόνο λεπτά από τη στιγμή που τον πρωτοείδε από κοντά;

Και μάλιστα στο πλαίσιο μιας τυπικής συνέντευξης;

 Τι ήθελε από αυτόν αυτή η τόσο γοητευτική και όμορφη γυναίκα;

Θανάσης Χειμωνάς, "Παραφροσύνη", μυθιστόρημα, εκδόσεις Πατάκη,σ.27.

 

Ο Ανδρέας είναι ένας ελπιδοφόρος δοκιμιογράφος που πιστεύει ότι η ενεργός συμμετοχή του στην πολιτική θα μπορέσει να ξαναδώσει στο κόμμα της Πράσινης Θύελλας τη χαμένη του ιδεολογία και δυναμική.
Η Μυρτώ -αν και ενταγμένη στον αντιεξουσιαστικό χώρο- γοητεύεται απ’ αυτόν και επιδιώκει να τον προσεγγίσει, την ίδια περίοδο που η εκθαμβωτική και διάσημη ηθοποιός Βανέσσα βιώνει μια σχέση πάθους μαζί του που υπονομεύεται από την εύθραυστη ψυχική της κατάσταση.
Ο Βλάσης, ένας αστυνομικός με σκοτεινό οικογενειακό παρελθόν, ζει με τους δικούς του εφιάλτες. Ανθρώπινες ζωές που διασταυρώνονται απρόσμενα με φόντο μια χώρα που μαστίζεται από οικονομική, πολιτική, μα κυρίως ηθική κρίση.
Και που η παραφροσύνη καραδοκεί στη γωνία με απρόβλεπτα αποτελέσματα..

"Παραφροσύνη" , το τελευταίο μυθιστόρημα του Θανάση Χειμωνά, εκδόσεις Πατάκη, οπισθόφυλλο του βιβλίου.


Λίγα λόγια για τον Θανάση Χειμωνά:

Ο Θανάσης Χειμωνάς γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα. Πρωτοεμφανίστηκε στα γράμματα με δύο διηγήματα στην εφημερίδα "Τα Νέα" -το πρώτο κυκλοφορεί στη συλλογή διηγημάτων "Έρωτας σε πρώτο πρόσωπο" (Κέδρος). Είναι πτυχιούχος φιλολογίας του Πανεπιστημίου του Στρασβούργου, σπούδασε κινηματογράφο στο ίδιο πανεπιστήμιο και δημοσιογραφία στο Λονδίνο.

Βιβλία του Θανάση Χειμωνά:

2017       Παραφροσύνη, Εκδόσεις Πατάκη

2015       Αίτημα φιλίας, Εκδόσεις Πατάκη

2013       Ζούμε τις τελευταίες μας μέρες, Εκδόσεις Πατάκη

2010       Δεν την αγαπάω πια, Εκδόσεις Πατάκη

2010       Η μπλε ώρα, Εκδόσεις Πατάκη

2008       Ραγδαία επιδείνωση, Εκδόσεις Πατάκη

2005       Η μπλε ώρα, Εκδόσεις Πατάκη

2003       Ανεξιχνίαστη ψυχή, Εκδόσεις Πατάκη

2001       Σπασμένα ελληνικά, Κέδρος

1998       Ραμόν, Κέδρος

 

Η λογοτεχνία και το σύνορο της πραγματικότητας (αποσπ.)

Από την αρχή του μυθιστορήματος, με το παρακμιακό άρωμα που αναδίδουν οι σκηνές της συνεδρίασης του κομματικού οργάνου ή της κηδείας του εμβληματικού αρχηγού της «Πράσινης Θύελλας», μέχρι το απροσδόκητο τέλος και την προσχώρηση του Ανδρέα στον «Ριζοσπαστικό Συναγερμό» του Πάνου Τσάνα, είναι εμφανές πως ο Χειμωνάς αφενός μεν προϋποθέτει ότι ο αναγνώστης είναι σε θέση να αναγνωρίσει τα πραγματολογικά συγκείμενα της αφήγησής του, αφετέρου, δε, διασκεδάζει υπονομεύοντας αυτά ακριβώς τα συγκείμενα – δρασκελίζοντας συνεχώς το όριο ανάμεσα στο πραγματικό και το μυθοπλαστικό, ανάμεσα στη λογοτεχνία και τη ζωή. Η αυτοπεποίθησή του απορρέει από το γεγονός πως αυτό το παιχνίδι το παίζει πάντα με τους όρους της λογοτεχνίας.

Χρίστος Κυθρεώτης,"Εφημερίδα των Συντακτών", 30.6.2018.

...

Στο βιβλίο αναφέρεις ότι η κρίση στη χώρα μας είναι κυρίως ηθική. 
Φυσικά δεν το πιστεύω μόνο εγώ. Η αλήθεια βέβαια είναι πως η ηθική αυτή κρίση υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια – πολύ πριν τα μνημόνια. Απλώς το χρήμα που έρεε αδικαιολόγητα άφθονο την έκρυβε καλά κάτω από το χαλάκι. Όταν τα λεφτά τελείωσαν, βγήκε όλη η φρίκη στην επιφάνεια.

...

Τώρα που και οι γονείς σου έχουν φύγει και οι δύο από τη ζωή, νιώθεις πλέον απροστάτευτος ή αισθάνεσαι να σου έχει φύγει το βάρος του ονόματος; 
Ποτέ δεν ένιωθα πως είχα κάποιο βάρος. Θεωρώ πως η γραφή μου ήταν πάντα τελείως διαφορετική τόσο από τη γραφή του πατέρα μου όσο και από εκείνη της μητέρας μου, οπότε δεν θα μπορούσε ποτέ να τεθεί θέμα σύγκρισης. Σήμερα μου λείπουν οι γονείς μου, κυρίως η μητέρα μου που έχασα τόσο πρόσφατα. Είμαι όμως σε αρκετά μεγάλη ηλικία για να θεωρούμαι «ορφανός». 

Συνέντευξη του Θανάση Χειμωνά στην Κατερίνα Παναγοπούλου.

 

Η ειρωνεία, η υπονόμευση και η παιγνιώδης διάθεση για τον Θανάση Χειμωνά  είναι εργαλεία πού προσθέτουν ποιότητα,χάρη και γοητεία στα έργα του, αλλά είναι και τρόπος  ζωής. Η φιλοσοφική διάθεση, ο ειρωνικός υπαινιγμός, το αιχμηρό σχόλιο, το περιπαικτικό ύφος, το αστείο, η σάτιρα, η απλότητα και η παιγνιώδης διάθεση  για τον Θανάση Χειμωνά   είναι χρώματα στη λογοτεχνική παλέτα του.. Αυτό συνάγεται εκ του γεγονότος ότι είναι ο κατ' εξοχήν ευγενικά σκεπτόμενος λογοτέχνης της ορθολογικής θεώρησης των πολιτικών, λογοτεχνικών φιλοσοφικών και κοινωνικών συνθηκών που χαρακτηρίζουν την εποχή μας.  Ξεκινά πάντα με καλή διάθεση και πρόθεση, με φιλικό χαμόγελο, με δημιουργικό διάλογο. Αν όμως δεν πειστεί για  τις καλές προθέσεις των άλλων, θα επακολουθήσει  ακαριαίο χτύπημα, με  τεκμηριωμένη ανατροπή μέσω του περιπαιχτικού, υπονομευτικού, παιγνιώδους και ειρωνικού σχολίου.

Κάνει όσα δεν τολμάμε οι υπόλοιποι. Λέμε μπράβο Θανάση από μέσα μας αλλά πάλι τον αμφισβητούμε δημόσια. Πρέπει να τον αμφισβητούμε δημόσια και με σφοδρότητα για πολλούς λόγους: Έχει ταλέντο, είναι έξυπνος, είναι νέος, αρέσει πολύ στις γυναίκες, είναι πολύ μορφωμένος και γνωρίζει ξένες γλώσσες, πιστεύει στη Δημοκρατία και στην Ελευθερία αλλά κυρίως γεννήθηκε από διάσημους γονείς, τον Γιώργο Χειμωνά και τη Λούλα Αναγνωστάκη και ήταν ανιψιός ενός από τους σπουδαιότερους ποιητές. Απαράδεκτα πράγματα. Σαν πολλά δε μας τα κάνεις ρε φίλε;

 

Χρήσιμες πληροφορίες:

Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιούνται στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΙΑΝΟΥ και θα προβάλλονται ζωντανά διαδικτυακά σ` όλον τον κόσμο.

Η είσοδος στις συναντήσεις είναι ελεύθερη

Οι εκδηλώσεις θα προβάλλονται ζωντανά και στο ianos.gr

IANOS | Σταδίου 24, Τ. 210 3217810, www.ianos.gr

 
: Cat Power - Peking Saint