ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ

Συγγραφέας: ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ

Εκδότης: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ

Γράψτε πρώτος μια αξιολόγηση για αυτό το προϊόν

Περίληψη - Στην αρχαία τραγωδία το μυθολογικό υπόβαθρο έχει μεγάλη σημασία. Τα πρόσωπα που παριστάνονται να δρουν έτσι κι έτσι στην ορχήστρα δεν τα γνωρίζει ο αρχαίος θεατής μόλις αρχίσει η παράσταση. Είναι πρόσωπα με τα οποία έχει μεγαλώσει και οι τύχες τους έχουν διαποτίσει την εικόνα του για τον κόσμο. Αρκεί να σκεφτούμε πως οι μύθοι οι σχετικοί με αυτά τα πρόσωπα......

Αρχική Τιμή: 12.72 €

Τιμή IANOS: 11.45 (Κέρδος: 1.27 €)

Άμεσα διαθέσιμο. Αποστολή εντός 1-3 εργάσιμων ημερών.

Δωρεάν μεταφορικά

Για αγορές άνω των 25 €

Δωρεάν αντικαταβολή

Για αγορές άνω των 25 €

Άμεση παράδοση

Σε όλη την Ελλάδα

ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ

Συγγραφέας, Μεταφραστής
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
Ο Ευριπίδης (480-406 π.Χ.) καταγόταν από τον Αθηναϊκό δήμο της Φλύας. Παρακολούθησε τις διδασκαλίες του Αναξαγόρα, του Πρόδικου και του Πρωταγόρα, και συνδέθηκε φιλικά με τον Σωκράτη. Για πρώτη φορά πήρε μέρος σε δραματικό αγώνα το 455 π.Χ., και από τότε δίδασκε τακτικά μέχρι τον θάνατό του. Άνθρωπος μάλλον εσωστρεφής και αυστηρός, δεν ευτύχησε στην προσωπική ζωή του. Κατά τα τελευταία χρόνια του εγκαταστάθηκε στη Μακεδονία, προσκαλεσμένος από τον βασιλιά Αρχέλαο, και εκεί πέθανε. Στο έργο του αντικατοπτρίζεται το κλίμα της εποχής, με την έντονη επίδραση της σοφιστικής, την αμφισβήτηση και την αναζήτηση των θείων και των ανθρώπινων. Ο Ευριπίδης, ο από σκηνής φιλόσοφος, απεικόνισε την τραγικότητα των εσωτερικών συγκρούσεων και απέδωσε μοναδικά την ποικιλία των ψυχικών παθών και τις διακυμάνσεις της συνείδησης. Οι νεωτερισμοί του, στη μορφή των έργων του και στις ιδέες που εξέφρασε, τον έκαναν συχνά στόχο επιθέσεων. Σώζονται δεκαεννέα δράματά του πλήρη και πολλά άλλα αποσπασματικά.

Περίληψη

Στην αρχαία τραγωδία το μυθολογικό υπόβαθρο έχει μεγάλη σημασία. Τα πρόσωπα που παριστάνονται να δρουν έτσι κι έτσι στην ορχήστρα δεν τα γνωρίζει ο αρχαίος θεατής μόλις αρχίσει η παράσταση. Είναι πρόσωπα με τα οποία έχει μεγαλώσει και οι τύχες τους έχουν διαποτίσει την εικόνα του για τον κόσμο. Αρκεί να σκεφτούμε πως οι μύθοι οι σχετικοί με αυτά τα πρόσωπα βρίσκονται λίγο ως πολύ όλοι στην Ιλιάδα και την Οδύσσεια και ύστερα να θυμηθούμε αυτό που έχουμε ακούσει, πως δηλαδή η εκπαίδευση των αρχαίων Ελλήνων γινόταν με οδηγό τα δύο σπουδαία έπη, για να καταλάβουμε το βάθος και το πλάτος της σχέσης του θεατή με την παράσταση. Βέβαια, δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσο ακριβώς ήταν κάθε φορά αυτό το βάθος κι αυτό το πλάτος, αλλά είμαστε βέβαιοι πως υπήρχαν και πως καθόριζαν τον τρόπο με τον οποίον οι ποιητές έγραφαν και σκηνοθετούσαν και οι θεατές παρακολουθούσαν. Οι ποιητές δεν δημιουργούσαν πλοκή, με τη σημερινή έννοια. Το τι θα γινόταν στο τέλος το ήξεραν οι θεατές, όπως ήξεραν και το θέμα. Ίσως να το είχαν σκεφτεί κάποτε στη ζωή τους. Ίσως ακόμα ακόμα να είχαν διαμορφώσει τύπους σκέψης και πράξης, "αντιγράφοντας" μυθικά πρόσωπα. Με λίγα λόγια, οι μύθοι ήταν συστατικό -αν όχι θεμέλιο- του κοινωνικού φαντασιακού των αρχαίων Ελλήνων. Γι' αυτό, εκείνο που περίμεναν οι θεατές από την παράσταση ήταν να δουν πώς διαχειρίζεται τον μύθο ο ποιητής· δηλαδή, ποια στοιχεία προβάλλει ως κεντρικά, ως "καθολικά", ως αφορούντα τον κάθε άνθρωπο, σε κάθε εποχή και τόπο, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Αυτό εννοούσε σίγουρα ο Αριστοτέλης όταν έλεγε πως η ποίηση είναι εμβριθέστερη από την ιστορική έρευνα και γνώση.

Πληροφορίες προϊόντος

  • SKU:
    0418181
  • ISBN:
    978-960-576-689-4
  • ISBN2:
    9789605766894
  • Εκδότης:
    ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ
  • Συγγραφέας:
    ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ
  • Μεταφραστής:
    ΜΠΛΑΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
  • Συντελεστής:
    ΚΟΡΡΕ ΑΓΓΕΛΙΚΗ
  • Έτος κυκλοφορίας:
    2017
  • Σελίδες:
    192
  • Διαστάσεις:
    17x24
  • Βάρος:
    0.3800 kg
  • Χώρα:
    ΕΛΛΑΔΑ

Αξιολογήσεις

Βαθμολογία
: Delbert McClinton - Down Into Mexico