Το καλοκαίρι είναι μια εποχή που τα αστυνομικά μυθιστορήματα έχουν την "τιμητική" τους! Όχι πως η αστυνομική λογοτεχνία είναι ένα εποχιακό προϊόν, αλλά λίγο η ελαφριά διάθεση, λίγο τα ατελείωτα βράδια, λίγο οι αναμνήσεις από τα παιδικά παιχνίδια τρόμου, μας οδηγούν να τα επιλέγουμε ως ιδανική συντροφιά για τις καλοκαιρινές ώρες ξεκούρασης.

 

Διαβάσαμε ήδη τα πέντε πρώτα και γράψαμε λίγα παραπάνω πράγματα! Αν περιμένετε να σας αποκαλύψουμε το τέλος, δυστυχώς, δεν θα το κάνουμε! Η απόλαυση  είναι όλη δική σας!






Τίτλοι Τέλους του Πέτρου Μάρκαρη, από τις Εκδόσεις Γαβριηλίδη

Ένας Έλληνας από τη Γερμανία, ο Αντρέας Μακρίδης, βρίσκεται νεκρός στο διαμέρισμά του. Η αστυνομία αποφαίνεται αυτοκτονία. Ωστόσο, δύο μέρες μετά, η Γερμανική Πρεσβεία στην Αθήνα λαμβάνει ένα σημείωμα, που ισχυρίζεται ότι ο Μακρίδης δολοφονήθηκε· το σημείωμα υπογράφουν «οι Έλληνες του ’50». Ο αστυνόμος Χαρίτος ξεκινά τη διερεύνηση της υπόθεσης, ενώ οι «Έλληνες του ’50» συνεχίζουν να δολοφονούν. Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι, που σήμερα θα πρέπει να κοντεύουν τα ενενήντα τους χρόνια;

Ο πάντα καίριος και διορατικός Πέτρος Μάρκαρης ανατέμνει για μια ακόμη φορά με τη διεισδυτική ματιά του μια κοινωνία υπό κατάρρευση,τοποθετώντας τον ήρωά του να προσπαθεί να λύσει το μυστήριο με σκηνικότην Αθήνα της βαθιάς οικονομικής, κοινωνικής, πολιτικής και πολιτισμικής κρίσης. Πώς γράφεται άραγε ο επίλογος;

Οι «Τίτλοι Τέλους» είναι ο επίλογος της «Τριλογίας της Κρίσης».

 

Σκοτεινός Τόπος της Τζίλιαν Φλιν από τις εκδόσεις Μεταίχμιο Pocket

«Εγώ την κακία την έχω μέσα μου, υπάρχει, το νιώθω. Ξεκοίλιασέ με και δεν αποκλείεται να γλιστρήσει έξω σαν ζωντανό όργανο, σαρκώδες και μαυριδερό, να πέσει χάμω να το πατήσεις να το λιώσεις. Κάτι έχει το αίμα των Ντέι. Κάτι δεν πάει καλά.Ποτέ δεν υπήρξα καλό κοριτσάκι και χειροτέρεψα μετά τους φόνους…» (απόσπασμα από το βιβλίο)

Η Λίμπι Ντέι ήταν επτά όταν η μητέρα και οι δύο αδελφές της δολοφονήθηκαν στην αποκαλούμενη Σατανιστική Σφαγή του Κίνακι. Εκείνη κατάφερε να διαφύγει και να αναγνωρίσει στο πρόσωπο του δεκαπεντάχρονου αδελφού της τον δολοφόνο. Είκοσι τέσσερα χρόνια αργότερα, η δυσλειτουργική Λίμπι, προκειμένου να επιβιώσει, πουλά την ιστορία της. Έτσι αναγκάζεται να ανατρέξει στο παρελθόν, να ξαναζήσει τα γεγονότα από την αρχή, βήμα προς βήμα, μόνο και μόνο για να ανακαλύψει πως τελικά η σωτηρία της απέχει πολύ ακόμη.

Περισσότερα από σαράντα χρόνια πριν, ο Τρούμαν Καπότε έβαλε τον αναγνώστη μέσα στη φάρμα της οικογένειας Κλάτερ στο Κάνσας, για να του δείξει πώς σκέφτεται το μυαλό του δολοφόνου. Η Φλιν μεταφέρει τον σύγχρονο αναγνώστη πίσω στο Κάνσας, με αφορμή τη φανταστική «Σατανιστική Σφαγή» του Κίνακι του 1985, αυτή τη φορά, όμως, υπό την οπτική γωνία της μόνης επιζήσασας καθώς και των μαρτύρων.

Ένα σφιχτοδεμένο θρίλερ, με πολυδιάστατους χαρακτήρες, που θα σας κερδίσει από την πρώτη σελίδα.

 

Για μια Χούφτα Βινύλια της Χίλντα Παπαδημητρίου, από τις εκδόσεις Μεταίχμιο Pocket

«Οι άνθρωποι συχνά σκοτώνουν “δι’ ασήμαντον αφορμή”. Συχνότερα σκοτώνουν από πάθος, για κάτι που αγαπούν μέχρι τρέλας. Δεν ξέρω αν τα βινύλια είναι ασήμαντος αφορμή ή τρέλα. Μπορεί να είναι και τα δύο». Χίλντα Παπαδημητρίου

Ο αστυνόμος Χάρης Νικολόπουλος πλησιάζει τα σαράντα, αλλά ζει ακόμα με τη μαμά του και απασχολείται σε δουλειές ρουτίνας στη ΓΑΔΑ. Και τώρα, για πρώτη φορά του αναθέτουν τη διαλεύκανση μιας ανθρωποκτονίας. Ο ίδιος λαχταράει να κάνει καριέρα ντετέκτιβ, σαν τους ήρωες των αστυνομικών βιβλίων που διαβάζει. Εντούτοις, η δολοφονία του συλλέκτη δίσκων βινυλίου Σταμάτη Παυλίδη αποδεικνύεται πιο περίπλοκη απ’ όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Ο αστυνόμος Χάρης Νικολόπουλος θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια παρέα ανθρώπων που όλοι έχουν κάτι να κρύψουν. Και ο Χάρης θα αναρωτηθεί: «Μα είναι δυνατόν να σκοτώσει κανείς για μια χούφτα βινύλια;»

Η μεταφράστρια και συγγραφέας Χίλντα Παπαδημητρίου βουτάει στα σκοτεινά νερά της αθηναϊκής νύχτας και προσπαθεί να διαλευκάνει με το πρώτο της αστυνομικό μυθιστόρημα μια υπόθεση δολοφονίας υπό τους ήχους του Μπομπ Ντίλαν και του Λέοναρντ Κοέν.

Με αυτό το πολυδιάστατο μυθιστόρημα, καταφέρνει να συγκεράσει με απόλυτη επιτυχία δύο λογοτεχνικά είδη, το αστυνομικό και το κοινωνικό, ενώ βασική παράμετρος του βιβλίου είναι η μουσική: κάθε περιστατικό έχει το τραγούδι του, κάθε ανάμνηση το συγκρότημά της.

 

Αστυνομία του Τζο Νέσμπο, από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

Η Αστυνομία χρειάζεται τον Χάρι Χόλε γιατί ένας δολοφόνος τριγυρνά στους δρόμους του Όσλο και δολοφονεί αστυνομικούς. Τα θύματα βρίσκονται σε τόπους εγκλημάτων που δεν κατάφεραν να εξιχνιάσουν. Οι φόνοι είναι βίαιοι και η αντίδραση των ΜΜΕ υστερική. Ο αιώνιος Χάρι, ντετέκτιβ από τη φύση του, έχει εμπλακεί σε όλες τις σημαντικές έρευνες εγκλημάτων των τελευταίων χρόνων στο Όσλο.

Με την πολύ προσωπική του αίσθηση δικαιοσύνης να τον καθοδηγεί, πιστός σε ό,τι αγαπά και αποφασισμένος να το υπερασπιστεί, αυτή τη φορά μοιάζει χαμένος και ανήμπορος.Άραγε θα τα καταφέρει να ξεπεράσει για άλλη μια φορά τον εαυτό του καθώς το ναυάγιο της προσωπικής του ζωής τον έχει βυθίσει στον πάτο.

Ο ντετέκτιβ Χάρι Χόλε επιστρέφει σε ένα ιλιγγιώδες, γεμάτο αγωνία και ανατροπές βιβλίο –το οποίο έχει ήδη πουλήσει 23 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως–, από τον παγκοσμίως διάσημο και πολυβραβευμένο συγγραφέα, Τζο Νέσμπο, τον «βασιλιά του σκανδιναβικού αστυνομικού μυθιστορήματος». Ο τελευταίος υφαίνει με μαεστρία και εξαιρετική λεπτότητα μία πολυεπίπεδη ιστορία, με πληθώρα λεπτοδουλεμένων αλληλένδετων χαρακτήρων και περιστατικών, παραδίδοντας ένα πραγματικό μάθημα κορύφωσης του σασπένς. Παίζει με τον ίδιο τον αναγνώστη –μέσα από μία σατανικά πλεγμένη υπόθεση, εισάγοντας πληθώρα ανατροπών–, ο οποίος, τη στιγμή που είναι απορροφημένος στην ανησυχία του για τον πρωταγωνιστή, δέχεται ένα χαστούκι από εκεί που δεν το περιμένει.

Γι’ αυτό καθίστε αναπαυτικά κι αφήστε τον να κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα.

 

Το Τελευταίο Αίνιγμα της Μαρίσα Πεσλ, από τις εκδόσεις Διόπτρα

Ένας δημοσιογράφος προσπαθεί να ξεμπλέξει το νήμα του μυστηρίου γύρω από την αυτοκτονία μιας νεαρής γυναίκας, μέσα από μια σειρά ανατροπών, γρίφων και κινηματογραφικών τρικ.

Μια βροχερή νύχτα του Οκτώβρη, η νεαρή και πανέμορφη Άσλει Κορντόβα βρίσκεται νεκρή σε μια εγκαταλελειμμένη αποθήκη του νότιου Μανχάταν. Αν και ο θάνατός της αποδίδεται σε αυτοκτονία, ο βετεράνος ρεπόρτερ Σκοτ ΜακΓκραθ υποψιάζεται πως η αλήθεια είναι διαφορετική. Καθώς ερευνά τα στοιχεία γύρω από τη ζωή και το θάνατο της Άσλεϊ, βρίσκεται αντιμέτωπος με τον πατέρα της, το θρυλικό σκηνοθέτη καλτ ταινιών, Στάνισλας Κορντόβα, που έχει να εμφανιστεί δημόσια πάνω από τριάντα χρόνια και που ελάχιστα πράγματα είναι γνωστά για αυτόν. Ο ΜακΓκραθ καλείται να ρισκάρει τη ζωή του και την καριέρα του, για να εξιχνιάσει το μυστήριο που υπάρχει γύρω από την οικογένεια. Την τελευταία φορά που ετοιμαζόταν να αποκαλύψει το αληθινό πρόσωπο του μυστηριώδους σκηνοθέτη, ο ΜακΓκραθ είδε το γάμο και την καριέρα του να καταστρέφονται. Κι αυτή τη φορά, ρισκάρει να χάσει ακόμα περισσότερα. Με συμμάχους μία άστεγη κοπέλα κι έναν ναρκομανή νεαρό καταδύεται σε έναν χωρίς μίτο λαβύρινθο που μπορεί να τους καταπιεί για πάντα: μαγεία, εγκεφαλικά παιχνίδια, ψευδαισθήσεις και παραισθήσεις, αναξιόπιστοι μάρτυρες και αφοσιωμένοι λάτρεις του σκηνοθέτη που είναι αποφασισμένοι να τους σταματήσουν. Και η μορφή της νεκρής κοπέλας, με το εμβληματικό κόκκινο παλτό, τους στοιχειώνει συνεχώς…

Οι ανατροπές, ο όγκος των αντικρουόμενων πληροφοριών που αναδύονται στο φως (η συγγραφέας χρησιμοποιεί μια εξαιρετική τεχνική όπου εμπλέκει στην έρευνα τον ίδιο τον αναγνώστη), η αριστουργηματικά πλεγμένη πλοκή, καθώς και το αριστοτεχνικό σασπένς είναι μερικοί από τους λόγους που το βιβλίο αυτό δεν θα φεύγει ποτέ από το μυαλό σας.

Ο αναγνώστης θα αισθανθεί κι ο ίδιος μέλος της ομάδας του ΜακΓκραθ, θα νιώσει την αγωνία του ήρωα στο μεδούλι και θα ζει για τη στιγμή που θα βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο με τον Κορντόβα.

 

Καλή ανάγνωση!