Η εξέλιξη των βιβλίων προσωπικής βελτίωσης, από τον συγγραφέα Αργύρη Σ. Μάρδα.

 Ο Αργύρης Σ. Μάρδας είναι ο συγγραφέας του βιβλίου Αναγέννηση, Expansion Chronicles, από τις εκδόσεις Λιβάνη. Είναι ο δημιουργός της καινοτομικής ψυχολογικής μεθόδου Άμεσης Συναισθηματικής Αποφόρτισης, Expansion Method και έχει βραβευτεί από την κα Βαρδινογιάννη με το μετάλλιο του Υποστηρικτή της ΕΛΠΙΔΑΣ για την συνεισφορά του στην συναισθηματική αποφόρτιση ατόμων με καρκίνο.

 Στην προσπάθειά μου να γράψω ένα σύγχρονο βιβλίο με στοιχεία προσωπικής βελτίωσης διαπίστωσα τις δυσκολίες και της προκλήσεις ενός τέτοιου εγχειρήματος.

 

Νέος κινηματογραφικός τρόπος γραφής

Από την έρευνα που έκανα διαπίστωσα ότι ο τρόπος που είναι γραμμένα τα υπάρχοντα βιβλία αυτογνωσίας είναι κυρίως διδακτικός. Πράγμα που δεν κάνει το βιβλίο πολύ ευχάριστο στην ανάγνωση. Αποφάσισα λοιπόν ότι έπρεπε να βρω έναν τρόπο να εντάξω τις πληροφορίες που ήθελα να μοιραστώ μέσα σε μια δυνατή ιστορία μυθοπλασίας. Χρησιμοποιώντας τις γνώσεις μου από την εκπαίδευσή μου στην συγγραφή κινηματογραφικών σεναρίων, βασίστηκα στην δομή τους και δημιούργησα μια ιστορία που θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει ταινία. Έχει όλα τα στοιχεία της. Μια πολύ δυνατή εισαγωγή, μέση και κορύφωση πριν την λύτρωση στο τέλος. Όλα τα στοιχεία που μπορείς να βρεις μέσα σε μια καλή ταινία. Και η διάρκειά του είναι σύντομη. Τόση όση χρειάζεσαι για να μην κουράζει τον αναγνώστη.

 

Ταύτιση του Αναγνώστη

Η χρησιμοποίηση δύσκολης ορολογίας ήταν ένα ακόμα θέμα που έπρεπε να επιλύσω. Ο σκοπός μου ήταν το βιβλίο να προσφέρει εύκολα προσβάσιμες πληροφορίες χωρίς να δυσκολεύει νοηματικά. Η λύση που βρήκα σε αυτό το πρόβλημα ήταν ότι ο ήρωας που θα δημιουργούσα έπρεπε να είναι πραγματικός και να ψάχνει ο ίδιος να βρει λύσεις στα καθημερινά του θέματα. Να έχει βάθος για να μπορεί ο αναγνώστης να ταυτιστεί μαζί του. Να έχει τις σκέψεις, τους προβληματισμούς και τις αναζητήσεις που έχουμε όλοι μας. Έτσι μέσα από την ιστορία, μέσα από τον μύθο του, να περνάει με απλό και βιωματικό τρόπο όλα όσα χρειάζονται να ειπωθούν, χωρίς τον γνωστό διδακτικό χαρακτήρα των βιβλίων του είδους. Για αυτό το βιβλίο εντάσσεται σε 2 κατηγορίες: Μυθοπλασίας και Αυτογνωσίας. Είναι ανάλογα πώς θέλει να το διαβάσει ο αναγνώστης.

 

Η επιστροφή στο βιβλίο.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που κλήθηκα να αντιμετωπίσω είναι ότι ο κόσμος έχει φύγει από το βιβλίο. Ο κόσμος φαίνεται να προτιμά να ανοίξει το κινητό του ή το tablet του και να διαβάσει κάτι εκεί κάτι ή να δει μια ταινία, παρά να αγοράσει ένα νέο βιβλίο. Μιλώντας με φίλους συγγραφείς, μου ανέλυαν όλοι τον ίδιο προβληματισμό. Αλλά όπως έχω μάθει στην ζωή, σε κάθε πρόβλημα υπάρχει και μια λύση. Αποφάσισα λοιπόν να γράψω ένα βιβλίο για αυτούς που δεν διαβάζουν βιβλία. Με την δομή που εκείνοι γνωρίζουν καλύτερα αλλά και με την γλώσσα που μιλάμε στην καθημερινή μας ζωή. Απλή, ωμή, ανθρώπινη, με χιούμορ, συγκίνηση και δράση. Και με την δομή που γνωρίζουν όλοι, αυτή των ταινιών.