x
NEW IANOS E-SHOP
Δείτε το νέο site του ΙΑΝΟΥ
 

ΜΗΤΙΣ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΟΔΥΣΣΕΙΑΚΟ ΠΝΕΥΜΑ

Συγγραφέας: ΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

Εκδότης: ΙΔΙΩΤΙΚΗ

Υπότιτλος - Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ
Περίληψη - Οι ερωτήσεις παγκοσμίου ενδιαφέροντος, στις οποίες φιλοδοξεί να απαντήσει το βιβλίο αυτό είναι: - Γιατί ο κάποτε πανίσχυρος ελληνισμός, αιώνες τώρα βρίσκεται πεσμένος στο "καναβάτσο" (πάτωμα) της ιστορίας; - Ποια μπορεί να είναι η αιτία που οι Έλληνες δεν κατάφεραν ποτέ ν' αποκτήσουν διαχρονικό, ενιαίο και ισχυρό διοικητικό κέντρο; Για πρώτη φορά, στο βι......

Αρχική Τιμή: 21.20 €

Τιμή IANOS: 19.08 (Κέρδος: 2.12 €)

Υπό την προϋπόθεση διαθεσιμότητας στον εκδότη. Αποστολή εντός 2-5 εργάσιμων ημερών.

Δωρεάν μεταφορικά

Για αγορές άνω των 25 €

Δωρεάν αντικαταβολή

Για αγορές άνω των 25 €

Άμεση παράδοση

Σε όλη την Ελλάδα

ΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

Συγγραφέας
ΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
Ο Μιχάλης Καλόπουλος, γεννήθηκε το 1949 στη Θεσσαλονίκη, είναι συγγραφέας και ερευνητής. Έζησε για χρόνια στη Γερμανία όπου σπούδασε σε θετική κατεύθυνση και εργάστηκε ως υπεύθυνος σε μεγάλη εταιρεία σε θέση αναλυτή με αντικείμενο την ανεύρεση λογικών σφαλμάτων σε μεγάλους όγκους δεδομένων. Από το 1981 ζει μόνιμα στη Θεσσαλονίκη. Από πολύ νωρίς τον απασχόλησε το πρόβλημα της νοημοσύνης και της ανθρώπινης συμπεριφορά απέναντι στην οργανωμένη θρησκεία. Μελέτησε για 15 έτη τα βιβλικά κείμενα, Μυθολογία, Ιστορία και Αρχαιολογία. Είναι μέλος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιστορικών, καθώς και της American Historical Association της Washincton DC. Ειναι δε ιδρυτής, πρόεδρος και εκπρόσωπος του συνδέσμου σκεπτικιστών Ελλάδος.

Περίληψη

Οι ερωτήσεις παγκοσμίου ενδιαφέροντος, στις οποίες φιλοδοξεί να απαντήσει το βιβλίο αυτό είναι: - Γιατί ο κάποτε πανίσχυρος ελληνισμός, αιώνες τώρα βρίσκεται πεσμένος στο "καναβάτσο" (πάτωμα) της ιστορίας; - Ποια μπορεί να είναι η αιτία που οι Έλληνες δεν κατάφεραν ποτέ ν' αποκτήσουν διαχρονικό, ενιαίο και ισχυρό διοικητικό κέντρο; Για πρώτη φορά, στο βιβλίο αυτό θα δείτε: - Ποιος είναι ο Οδυσσέας και γιατί αποτελεί το κορυφαίο υπόδειγμα διοικητικής αξιοσύνης. - Ποια η σχέση του με την ιδεο-θεά της νοημοσύνης Αθηνά και γιατί αυτή η κορυφαία, θεολογική σύλληψη των Ελλήνων, αντί να αποτελέσει εθνικό κέντρο διοικητικής συσπείρωσης... απαξιώθηκε απ' τους ίδιους τους δημιουργούς της! Θα απολαύσετε δεκάδες αλληγορικούς μύθους, που για πρώτη φορά ερμηνεύουν το διοικητικό μεγαλείο της πλέον πάνοπλης θεάς πολέμου και ειρήνης, θα ξεναγηθείτε στην γέννηση και την ενηλικίωση της μεσογειακής νοημοσύνης, αλλά και στην παράδοξη απαξίωσή της, με αποτέλεσμα την διοικητική παρακμή των Ελλήνων και την απομάκρυνσή τους απ' το οδυσσειακό πνεύμα της πανουργίας! Η αναλυτική πολυχιλιόχρονη φυσιολατρία των Ελλήνων και η συνοπτική εξιστόρησή της, με 2.500 παραπομπές στην ελληνική γραμματεία, θα σας συναρπάσουν. Τα 400 (τα περισσότερα καινοφανή) επίθετα και προσωνύμια της ιδεο-θεάς Αθηνάς, θα ανασυνθέσουν ανάγλυφα το εκπληκτικό προφίλ της. Θα δείτε ότι πρόκειται για τον πλέον δαιδαλώδη, πολύχρωμο, ανάγλυφο και πολυσήμαντο μυθολογικό πίνακα ιδεών, που έφτιαξε ποτέ ανθρώπινη διάνοια! Πρόκειται κυριολεκτικά για το ιχνογράφημα της απολεσθείσης ελληνικής πανουργίας! Η κατανόηση του μύθου λοιπόν, είναι μια ιερή κληρονομιά. Μια μυστηριακή χρονο-πύλη, που επιτρέπει την συνάντησή μας με την αρχέγονη πολύπαθη και πολύτιμη ιστορία της νοημοσύνης μας! Γι' αυτό, το άγγιγμα του μύθου μπορεί να μας ευεργετήσει, δίνοντας μας νέες αφετηρίες σκέψης και ανάστημα γιγάντων στις ασήμαντες αναζητήσεις μας.

Πληροφορίες προϊόντος

  • SKU:
    0329316
  • ISBN:
    978-960-90201-6-9
  • ISBN2:
    9789609020169
  • Εκδότης:
    ΙΔΙΩΤΙΚΗ
  • Συγγραφέας:
    ΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
  • Έτος κυκλοφορίας:
    2014
  • Σελίδες:
    504
  • Διαστάσεις:
    14x20
  • Βάρος:
    0.6000 kg
  • Χώρα:
    ΕΛΛΑΔΑ

Αξιολογήσεις

Σχόλια στο έργο "Η Ιστορία της Νοημοσύνης, Μήτις - Αθηνά & Οδυσσειακό Πνεύμα"Review by Νίκος Κυρίτσης
H Φιλοσοφία κατά πόσο συνέβαλε στην επίτευξη της ανθρώπινης ευτυχίας; Ένα ερώτημα που κατατίθεται ως προβληματισμός, πολύ συχνά στους φιλοσοφικούς κύκλους των διανοουμένων και όχι μόνο σ' αυτούς. Γιατί αν η φιλοσοφία είχε ανταποκριθεί στις ανάγκες της κάθε εποχής, ο άνθρωπος θα ζούσε ευτυχισμένος, ενταγμένος σε απόλυτη συνύπαρξη με τη μητέρα φύση, θεωρώντας τον εαυτό του ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι της. Σ' αυτό το καίριο ερώτημα, ο Μιχάλης Καλόπουλος επιχειρεί να απαντήσει ανακαλώντας κι ερμηνεύοντας πατρώες μυθολογικές μνήμες που σήμερα τείνουν να εξαφανιστούν από το προσκήνιο της εκπαιδευτικής βαθμίδας, άγνωστες κατά συνέπεια στο ευρύ κοινό, αλλά τόσο νοηματικώς πυρηνικά ισχυρές και διαχρονικές, που αρκεί ένας και μόνο φωτεινός, σαν τον Μιχάλη, "οργισμένος" σκεπτικιστής, να υπενθυμίσει ότι βρίσκονται εκεί απευθύνοντάς μας κάθε στιγμή το διαπλαστικό αιχμηρό τους νόημα, προσφέροντας μια σημαντική ευκαιρία ελπίδας για την αναζωογόνηση της ήδη καταβαραθρωμένης από τα δεινά ανθρωπότητας και δη του ελληνισμού.
Το βιβλίο αυτό με τα αποκωδικοποιημένα πυκνά νοήματά του, αποτελεί τη σύνοψη, τη συμπύκνωση και το καταστάλαγμα πολυετούς ερευνητικής και φιλοσοφικής παίδευσης του συγγραφέα. Ο Καλόπουλος ανασκάπτει τα θεμέλια της ελληνικής μυθ-ιστορίας ανασύροντας στην προφάνεια το μεστό νοηματικό της περιεχόμενο. Εντοπίζει με τον πλέον καθάριο τρόπο, τα αίτια της κακοδαιμονίας, που δεν είναι άλλα από την αδυναμία του Έλληνα να εξηγήσει και να προσαρμόσει στη ζωή του τις επιταγές και τα διδάγματα του μύθου.
Η Μήτιδα Αθηνά ως σύμβολο αιώνιας πνευματικής σοφίας και ακατάλυτης επιβλητικής δύναμης, είναι το κεντρικό πρόσωπο του βιβλίου αυτού, το οποίο βρίσκει την πραγμάτωσή του στην ομηρική οδύσσεια, στο πρόσωπο του πανούργου Οδυσσέα. Ο πολυπλάνητας Οδυσσέας αναζητώντας την Ιθάκη του, την πολυπόθητη και πολυαγαπημένη του πατρίδα, γίνεται το αιώνιο σύμβολο μιας απόλυτα επιτυχημένης αγωνιστικής δράσης. Ο ύποπτος εξοβελισμός της αθηνάδειας ιερότητας και η αντικατάστασή της από το απολλώνειο στοιχείο, αποτελεί το κομβικό σημείο αλλαγής πορείας του ελληνικού έθνους προς την αυτοκαταστροφή του. Εκατό σελίδες περίπου με τα προσωνύμια της ιδεο-θεάς Αθηνάς, δείχνουν το σημασιολογικό βάρος της ανάδειξης και της σπουδαιότητας των οδυσσειακών περιπλανήσεων ως πηγή εφαρμοσμένης "τεχνικής" για την επ' αγαθώ πρωταγωνιστική καθιέρωση της ελληνικότητας στο παγκόσμιο ιστορικό γίγνεσθαι.
Δεν αρκείται όμως στο έργο του στον εντοπισμό των αιτίων που έχουν οδηγήσει τους Έλληνες ανά τους αιώνες στην ταπεινωτική ήττα, αλλά ως γνήσιος πατριώτης, ευαίσθητος και οραματικός φιλόσοφος, στηλιτεύει τον "απογυμνωμένο" και "μονόπαντο" ρόλο της φιλοσοφίας, περνώντας στη δράση αντιπροτείνοντας κυριολεκτικά στο "παραπέντε", την αδήριτη ανάγκη σύστασης "θεολογικού αθηνάδιου Ιερατείου", που θα θέτει οδυσσειακές προτεραιότητες μείζονος σημασίας για τον Έλληνα, προτεραιότητες που η ίδια η Φιλοσοφία, εκπληρώντας τον σκοπό της, θα υπηρετεί με τρόπο γνωσιολογικό, φαντασιακό, ποιητικό αλλά και βιωματικό, βρίσκοντας την πραγμάτωσή της στη βάση των αρχέγονων μνημών της πανίερης ιδεο-θεάς Αθηνάς, μέσα από την αναγέννηση των ελληνικών ιδεωδών, που τόσο απλόχερα πρόσφερε η ίδια, διασφαλίζοντας ο Έλληνας πρωτίστως το βασικό αγαθό, ως εφαλτήριο, που δεν είναι άλλο από την επικράτηση και καθιέρωση ελληνικών διαχρονικών αξιών, προς όφελος τελικά όλης της ανθρωπότητας.
Επανατίθεται λοιπόν ο Έλληνας στη θέση που του αρμόζει κι επιβάλλει η δική του μυθ-ιστορία, αναλαμβάνοντας το ρόλο που οι προγονικές του μνήμες προστάζουν, αναπροσδιορίζεται και αναβαθμίζεται ο ρόλος της Φιλοσοφίας ως καθοδηγητική - περιφρουρητική των κατακτήσεών της δύναμη στο δύσκολο ταξίδι της ζωής, αποδομείται το εγκληματικά σαθρό ιδεολόγημα της χριστιανικής θρησκείας και προσφέρεται μια νέα αναγεννησιακή ελπιδοφόρα προοπτική στον σημερινό άνθρωπο.
Αλλοίμονο αν δεν υπήρχαν ταξιδιώτες της σκέψης σαν τον Μιχάλη να υπενθυμίζουν τον πόνο της Θέτιδας για τον νεκρό Αχιλλέα:
"..κἀγὼ τὸ Φοίβου θεῖον ἀψευδὲς στόμα
ἤλπιζον εἶναι, μαντικῇ βρύον τέχνῃ·
ὁ δ', αὐτὸς ὑμνῶν, αὐτὸς ἐν θοίνῃ παρών,
αὐτὸς τάδ' εἰπών, αὐτός ἐστιν ὁ κτανὼν
τὸν παῖδα τὸν ἐμόν.."
(Πλάτων - Πολιτείας Β, 383b5-b9)

Νίκος Κυρίτσης
(Αναρτήθηκε στις 8/8/2014)
Σχόλια στο έργο "Η Ιστορία της Νοημοσύνης, Μήτις - Αθηνά & Οδυσσειακό Πνεύμα"Review by Νίκος Κυρίτσης
H Φιλοσοφία κατά πόσο συνέβαλε στην επίτευξη της ανθρώπινης ευτυχίας; Ένα ερώτημα που κατατίθεται ως προβληματισμός, πολύ συχνά στους φιλοσοφικούς κύκλους των διανοουμένων και όχι μόνο σ' αυτούς. Γιατί αν η φιλοσοφία είχε ανταποκριθεί στις ανάγκες της κάθε εποχής, ο άνθρωπος θα ζούσε ευτυχισμένος, ενταγμένος σε απόλυτη συνύπαρξη με τη μητέρα φύση, θεωρώντας τον εαυτό του ως ένα αναπόσπαστο κομμάτι της. Σ' αυτό το καίριο ερώτημα, ο Μιχάλης Καλόπουλος επιχειρεί να απαντήσει ανακαλώντας κι ερμηνεύοντας πατρώες μυθολογικές μνήμες που σήμερα τείνουν να εξαφανιστούν από το προσκήνιο της εκπαιδευτικής βαθμίδας, άγνωστες κατά συνέπεια στο ευρύ κοινό, αλλά τόσο νοηματικώς πυρηνικά ισχυρές και διαχρονικές, που αρκεί ένας και μόνο φωτεινός, σαν τον Μιχάλη, "οργισμένος" σκεπτικιστής, να υπενθυμίσει ότι βρίσκονται εκεί απευθύνοντάς μας κάθε στιγμή το διαπλαστικό αιχμηρό τους νόημα, προσφέροντας μια σημαντική ευκαιρία ελπίδας για την αναζωογόνηση της ήδη καταβαραθρωμένης από τα δεινά ανθρωπότητας και δη του ελληνισμού.
Το βιβλίο αυτό με τα αποκωδικοποιημένα πυκνά νοήματά του, αποτελεί τη σύνοψη, τη συμπύκνωση και το καταστάλαγμα πολυετούς ερευνητικής και φιλοσοφικής παίδευσης του συγγραφέα. Ο Καλόπουλος ανασκάπτει τα θεμέλια της ελληνικής μυθ-ιστορίας ανασύροντας στην προφάνεια το μεστό νοηματικό της περιεχόμενο. Εντοπίζει με τον πλέον καθάριο τρόπο, τα αίτια της κακοδαιμονίας, που δεν είναι άλλα από την αδυναμία του Έλληνα να εξηγήσει και να προσαρμόσει στη ζωή του τις επιταγές και τα διδάγματα του μύθου.
Η Μήτιδα Αθηνά ως σύμβολο αιώνιας πνευματικής σοφίας και ακατάλυτης επιβλητικής δύναμης, είναι το κεντρικό πρόσωπο του βιβλίου αυτού, το οποίο βρίσκει την πραγμάτωσή του στην ομηρική οδύσσεια, στο πρόσωπο του πανούργου Οδυσσέα. Ο πολυπλάνητας Οδυσσέας αναζητώντας την Ιθάκη του, την πολυπόθητη και πολυαγαπημένη του πατρίδα, γίνεται το αιώνιο σύμβολο μιας απόλυτα επιτυχημένης αγωνιστικής δράσης. Ο ύποπτος εξοβελισμός της αθηνάδειας ιερότητας και η αντικατάστασή της από το απολλώνειο στοιχείο, αποτελεί το κομβικό σημείο αλλαγής πορείας του ελληνικού έθνους προς την αυτοκαταστροφή του. Εκατό σελίδες περίπου με τα προσωνύμια της ιδεο-θεάς Αθηνάς, δείχνουν το σημασιολογικό βάρος της ανάδειξης και της σπουδαιότητας των οδυσσειακών περιπλανήσεων ως πηγή εφαρμοσμένης "τεχνικής" για την επ' αγαθώ πρωταγωνιστική καθιέρωση της ελληνικότητας στο παγκόσμιο ιστορικό γίγνεσθαι.
Δεν αρκείται όμως στο έργο του στον εντοπισμό των αιτίων που έχουν οδηγήσει τους Έλληνες ανά τους αιώνες στην ταπεινωτική ήττα, αλλά ως γνήσιος πατριώτης, ευαίσθητος και οραματικός φιλόσοφος, στηλιτεύει τον "απογυμνωμένο" και "μονόπαντο" ρόλο της φιλοσοφίας, περνώντας στη δράση αντιπροτείνοντας κυριολεκτικά στο "παραπέντε", την αδήριτη ανάγκη σύστασης "θεολογικού αθηνάδιου Ιερατείου", που θα θέτει οδυσσειακές προτεραιότητες μείζονος σημασίας για τον Έλληνα, προτεραιότητες που η ίδια η Φιλοσοφία, εκπληρώντας τον σκοπό της, θα υπηρετεί με τρόπο γνωσιολογικό, φαντασιακό, ποιητικό αλλά και βιωματικό, βρίσκοντας την πραγμάτωσή της στη βάση των αρχέγονων μνημών της πανίερης ιδεο-θεάς Αθηνάς, μέσα από την αναγέννηση των ελληνικών ιδεωδών, που τόσο απλόχερα πρόσφερε η ίδια, διασφαλίζοντας ο Έλληνας πρωτίστως το βασικό αγαθό, ως εφαλτήριο, που δεν είναι άλλο από την επικράτηση και καθιέρωση ελληνικών διαχρονικών αξιών, προς όφελος τελικά όλης της ανθρωπότητας.
Επανατίθεται λοιπόν ο Έλληνας στη θέση που του αρμόζει κι επιβάλλει η δική του μυθ-ιστορία, αναλαμβάνοντας το ρόλο που οι προγονικές του μνήμες προστάζουν, αναπροσδιορίζεται και αναβαθμίζεται ο ρόλος της Φιλοσοφίας ως καθοδηγητική - περιφρουρητική των κατακτήσεών της δύναμη στο δύσκολο ταξίδι της ζωής, αποδομείται το εγκληματικά σαθρό ιδεολόγημα της χριστιανικής θρησκείας και προσφέρεται μια νέα αναγεννησιακή ελπιδοφόρα προοπτική στον σημερινό άνθρωπο.
Αλλοίμονο αν δεν υπήρχαν ταξιδιώτες της σκέψης σαν τον Μιχάλη να υπενθυμίζουν τον πόνο της Θέτιδας για τον νεκρό Αχιλλέα:
"..κἀγὼ τὸ Φοίβου θεῖον ἀψευδὲς στόμα
ἤλπιζον εἶναι, μαντικῇ βρύον τέχνῃ·
ὁ δ', αὐτὸς ὑμνῶν, αὐτὸς ἐν θοίνῃ παρών,
αὐτὸς τάδ' εἰπών, αὐτός ἐστιν ὁ κτανὼν
τὸν παῖδα τὸν ἐμόν.."
(Πλάτων - Πολιτείας Β, 383b5-b9)

Νίκος Κυρίτσης
(Αναρτήθηκε στις 8/8/2014)
Βαθμολογία