Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΑΙΦΕΛ

Συγγραφέας: ΜΠΑΡΤ ΡΟΛΑΝ

Καλλιτέχνης: ΜΑΡΤΙΝ ΑΝΤΡΕ

Εκδότης: ΑΓΡΑ

Γράψτε πρώτος μια αξιολόγηση για αυτό το προϊόν

Περίληψη - Σύμβολο του Παρισιού, της νεωτερικότητας, της επικοινωνίας, της επιστήμης ή του 19ου αιώνα, πύραυλος, μίσχος, πλατφόρμα εξόρυξης, φαλλός, αλεξικέραυνο η έντομο, ο Πύργος του Άιφελ είναι το αναπόφευκτο σημείο αντίκρυ στα μεγάλα δρομολόγια του ονείρου. Για να εκπληρώσει αυτή τη μεγάλη ονειρώδη λειτουργία, που τον μεταβάλλει σε ένα είδος ολ......

Αρχική Τιμή: 21.90 €

Τιμή Web: 15.10 (Κέρδος: 6.80 €)

Άμεσα διαθέσιμο. Αποστολή εντός 1-3 εργάσιμων ημερών.

Δωρεάν μεταφορικά

Για αγορές άνω των 25 €

Δωρεάν αντικαταβολή

Για αγορές άνω των 25 €

Άμεση παράδοση

Σε όλη την Ελλάδα

ΜΠΑΡΤ ΡΟΛΑΝ

Συγγραφέας
ΜΠΑΡΤ ΡΟΛΑΝ
Ο Ρολάν Μπαρτ γεννήθηκε στην Μπαγιόν της Γαλλίας το 1915. Το 1924 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι, όπου φοίτησε στα λύκεια Montaigne και Louis-Le-Grand. Κατά το διάστημα 1935-1939 φοίτησε στη Σορβόννη, όπου πήρε το δίπλωμα της Κλασικής Φιλολογίας. Για μικρό διάστημα δίδαξε στο Πανεπιστήμιο του Βουκουρεστίου και στην Αίγυπτο (Πανεπιστήμιο της Αλεξάνδρειας). Διετέλεσε υπεύθυνος ερευνών στο C.N.R.S. καθώς και διευθυντής –από το 1962– ενός σεμιναρίου κοινωνιολογίας στο τμήμα Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών της Ècole Pratique. Το έργο του, εμπνευσμένο από τη γλωσσολογία των Σωσσύρ και Μπλούμφηλντ και από τη δομική ανθρωπολογία, η οποία επηρεάστηκε αργότερα από την ψυχανάλυση του Λακάν, αρχίζει απο το Βαθμός μηδέν της γραφής (1953), μία μελέτη των σχέσεων λογοτεχνίας και εξουσίας. Η ιδέα μιας ουδέτερης γλώσσας, αποκομμένης από τις νοθεύσεις του κοινωνικού πλαισίου, υπάρχει ως και στο εναρκτήριο μάθημά του στην έδρα Σημειολογίας του Κολλεγίου της Γαλλίας (1977), και δεσπόζει στην ανάλυση των χαρακτηριστικών και των μύθων της σύγχρονης κοινωνίας (Μυθολογίες [1957], Το σύστημα της Μόδας [1967]), στην επεξεργασία των όρων μιας επιστήμης της λογοτεχνίας (Για τον Ρακίνα [1963], Κριτική και Αλήθεια [1966], στις έννοιες του γραφόμενου (scriptable) και του αναγνώσιμου (lisible) (S/Z [1970]), στην ποητική του ελεύθερου σημείου (Η επικράτεια των σημείων [1970]) και στην αφομοίωση μιας ρητορικής του έργου με την εφεύρεση ενός πλήρους γλωσσικού ιδιώματος και ενός αυτόνομου σύμπαντος (Σαντ, Φουριέ, Λογιόλα [1971], Η απόλαυση του κειμένου [1973]). Όλες αυτές τις προσκτήσεις ο Mπαρτ τις ανασυνθέτει με αναφορές στο σώμα και την επιθυμία, ενώ το Ο Ρολάν Μπαρτ από τον Ρολάν Μπαρτ (1975) συγκροτεί μια αρχαιολογία της ολόψυχης αφιέρωσης στην κριτική. Τα Αποσπάσματα ενός ερωτικού λόγου (1977) προσεγγίζουν μια θεωρία του συνομιλισιακού (conversationnel), ενώ ο Φωτεινός θάλαμος (1980) επιζητεί, μέσω της μελέτης της φωτογραφίας, να προσδιορίσει μια νέα σχέση ανάμεσα στον χώρο και τον χρόνο. Ο Ρολάν Μπαρτ, ένας από τους μεγαλύτερους διανοητές της εποχής μας, θα βρει τραγικό θάνατο το 1980 σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Η αξιολόγηση του έργου του σήμερα τον τοποθετεί σε μια ξεχωριστή θέση στο χώρο της κοινωνιολογικής κριτικής, της σημειολογίας, του Λόγου και –γιατί όχι– της μόδας.

Περίληψη

Σύμβολο του Παρισιού, της νεωτερικότητας, της επικοινωνίας, της επιστήμης ή του 19ου αιώνα, πύραυλος, μίσχος, πλατφόρμα εξόρυξης, φαλλός, αλεξικέραυνο η έντομο, ο Πύργος του Άιφελ είναι το αναπόφευκτο σημείο αντίκρυ στα μεγάλα δρομολόγια του ονείρου. Για να εκπληρώσει αυτή τη μεγάλη ονειρώδη λειτουργία, που τον μεταβάλλει σε ένα είδος ολιστικού μνημείου, ο Πύργος πρέπει να αποδράσει από τη λογική. Ο πρώτος όρος αυτής της νικηφόρας φυγής είναι το γεγονός ότι ο Πύργος υφίσταται ως μνημείο παντελώς άχρηστο. Την αχρηστία του Πύργου την ένιωθαν πάντα αμυδρά ως σκάνδαλο, δηλαδή ως αλήθεια πολύτιμη και ανομολόγητη. Κατόρθωσε να γίνει πλήρως το σύμβολο του Παρισιού μονάχα όταν μπόρεσε να άρει από πάνω του την υποθήκη του παρελθόντος και να γίνει συνάμα το σύμβολο της νεωτερικότητας. Η επίθεση μάλιστα που επέβαλε στο παρισινό τοπίο (την υπογραμμίζει η συγκέντρωση υπογραφών από τους καλλιτέχνες) έγινε σφοδρή. Ο Πύργος αποδείχθηκε, μαζί με το ίδιο το Παρίσι, σύμβολο δημιουργικής τόλμης, υπήρξε η νεωτερική χειρονομία με την οποία το παρόν λέει όχι στο παρελθόν. Μεταλλουργία, συγκοινωνίες, δημοκρατία : Ο Άιφελ προσέφερε στον αιώνα του, με τον Πύργο του, το υλικό σύμβολο αυτών των τριών κατακτήσεων. Δόθηκε μάχη "εν ονόματι του υποτιμώμενου γαλλικού γούστου", έγινε επίκληση στην "ψυχή της Γαλλίας", ενοχοποιήθηκαν "οι μπαρόκ και εμπορευματικές φαντασίες ενός κατασκευαστή μηχανών". Η εις ύψος έκταση ενός μνημείου δεν μπορούσε να κατορθωθεί από έναν αρχιτέκτονα αλλά από έναν τεχνικό. Ο Πύργος καθιερώνει λοιπόν την ισχύ της αμιγούς τεχνικής επί των αντικειμένων (των κτισμάτων) που έως τότε υπέκειντο (τουλάχιστον εν μέρει) στην τέχνη. R.B.

Πληροφορίες προϊόντος

  • Ξενόγλωσσος Τίτλος:
    LA TOUR EIFFEL
  • SKU:
    0423006
  • ISBN:
    978-960-505-317-8
  • ISBN2:
    9789605053178
  • Εκδότης:
    ΑΓΡΑ
  • Συγγραφέας:
    ΜΠΑΡΤ ΡΟΛΑΝ
  • Καλλιτέχνης:
    ΜΑΡΤΙΝ ΑΝΤΡΕ
  • Έτος κυκλοφορίας:
    2017
  • Σελίδες:
    116
  • Διαστάσεις:
    21x23
  • Βάρος:
    0.4700 kg
  • Χώρα:
    ΓΑΛΛΙΑ

Αξιολογήσεις

Βαθμολογία
: Θανάσης Καραμίντζιος | «Errante»
: Bob Geldof - Pale White Girls