x
NEW IANOS E-SHOP
Δείτε το νέο site του ΙΑΝΟΥ
 

ΣΕ ΤΙ ΧΡΗΣΙΜΕΥΕΙ ΑΚΟΜΗ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ;

Συγγραφέας: ΑΝΤΟΡΝΟ ΤΕΟΝΤΟΡ

Εκδότης: ΕΡΑΣΜΟΣ

Γράψτε πρώτος μια αξιολόγηση για αυτό το προϊόν

Περίληψη - Η αξία της ενασχόλησης με τη φιλοσοφία, έχει τα τελευταία χρόνια τεθεί σε αμφισβήτηση. Κι αυτό όχι μόνο από όσους βρίσκονται έξω από αυτήν, αλλά και, με το δικό τους τρόπο, από τους ίδιους τους φιλοσόφους. Η αναζήτηση γενικών αληθειών αναμφισβήτητου κύρους έχει είτε από τα έξω καταργηθεί ως αίτημα είτε περιορισθεί, με θεωρητική επιχειρηματολογία......

Αρχική Τιμή: 5.33 €

Τιμή IANOS: 4.80 (Κέρδος: 0.53 €)

Άμεσα διαθέσιμο. Αποστολή εντός 1-3 εργάσιμων ημερών.

Δωρεάν μεταφορικά

Για αγορές άνω των 25 €

Δωρεάν αντικαταβολή

Για αγορές άνω των 25 €

Άμεση παράδοση

Σε όλη την Ελλάδα

ΑΝΤΟΡΝΟ ΤΕΟΝΤΟΡ

Συγγραφέας
ΑΝΤΟΡΝΟ ΤΕΟΝΤΟΡ
Ο Theodor W. Adorno, γιός εβραίου εμπόρου, γεννήθηκε στις 11 Σεπτεμβρίου 1903 στη Φρανκφούρτη. Μετά την αποφοίτησή του από το λύκειο, σπουδάζει στο πανεπιστήμιο της Φρανκφούρτης φιλοσοφία, κοινωνιολογία, ψυχολογία και μουσικολογία. Το 1924 αναγορεύεται σε Διδάκτορα βάσει της διατριβής του με θέμα τον Husserl. Ήδη κατά τη διάρκεια των σπουδών του εργάζεται ταυτόχρονα ως μουσικοκριτικός. Το 1925 μετοικεί στη Βιέννη, όπου συνεχίζει τις σπουδές του στη μουσική με δασκάλους τον Alban Berg (σύνθεση) και τον Eduard Steuermann (πιάνο). Το 1927 αποτυγχάνει η πρώτη του προσπάθεια να αποκτήσει τον τίτλο του υφηγητή στην έδρα του Hans Cornelius. Από τα τέλη της δεκαετίας του 20, ο Adorno γίνεται άτυπος συνεργάτης του Ινστιτούτου Κοινωνικής Έρευνας του Πανεπιστημίου της Φρανκφούρτης. Το 1931 αποκτά τον τίτλο του υφηγητή με μια διατριβή για τον Kierkegaard και επιβλέποντα καθηγητή τον Paul Tillich. Το 1933 του απαγορεύεται η διδασκαλία σε γερμανικά πανεπιστήμια. Το 1934 μεταναστεύει στην Αγγλία και αρχίζει να διδάσκει στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Το 1938 μεταναστεύει στις ΗΠΑ όπου εργάζεται στο Ινστιτούτο Κοινωνικής Έρευνας, το οποίο έχει ήδη μετεγκατασταθεί στη Νέα Υόρκη. Ταυτόχρονα συνεργάζεται με τον Paul Lazarsfeld στο Princeton Radio Research Project. Το 1949 επιστρέφει στη Γερμανία και διδάσκει φιλοσοφία και κοινωνιολογία στο πανεπιστήμιο της Φρανκφούρτης. Μαζί με τον Horkheimer διευθύνει το Ινστιτούτο Κοινωνικής Έρευνας. Το 1959 ο Adorno διαδέχεται στη θέση του διευθύνοντα προέδρου του Ινστιτούτου Κοινωνικής Έρευνας τον Horkheimer, ο οποίος γίνεται ομότιμος καθηγητής και αποχωρεί. Το 1961 αρχίζει η γνωστή ως "διαμάχη περί θετικισμού" αντιπαράθεση μεταξύ Karl Popper και Adorno σχετικά με μεθοδολογικά προβλήματα των κοινωνικών επιστημών. Το 1968 ξεκινούν σοβαρές συγκρούσεις με τους φοιτητές. Στις 31 Ιανουαρίου 1969 ο Adorno καλεί την αστυνομία να διώξει τους φοιτητές που είχαν καταλάβει το Ινστιτούτο Κοινωνικής Έρευνας. Στις 6 Αυγούστου 1969 πεθαίνει από έμφραγμα στο Visp, στην Ελβετία.

Περίληψη

Η αξία της ενασχόλησης με τη φιλοσοφία, έχει τα τελευταία χρόνια τεθεί σε αμφισβήτηση. Κι αυτό όχι μόνο από όσους βρίσκονται έξω από αυτήν, αλλά και, με το δικό τους τρόπο, από τους ίδιους τους φιλοσόφους. Η αναζήτηση γενικών αληθειών αναμφισβήτητου κύρους έχει είτε από τα έξω καταργηθεί ως αίτημα είτε περιορισθεί, με θεωρητική επιχειρηματολογία, στη διατύπωση αρχών που αφορούν "καθαρά" θέματα μορφής, δεν αναφέρονται δηλαδή σε συγκεκριμένα περιεχόμενα. Από την άλλη μεριά, η εξακολουθητική μη δεσμευτική υιοθέτηση θετικών τρόπων σκέψης με αξίωση πρωταρχικού κύρους έχει καταντήσει τη φιλοσοφία εύκολη λεία όσων την αντιμάχονται. Ότι παρ' όλα αυτά η φιλοσοφία είναι ακόμα δυνατή, πολύ περισσότερο, αναγκαία, έστω και μόνο, τη δεδομένη ιστορική στιγμή, ως αναζήτηση των όρων της ιστορικής αναγκαιότητας της σημερινής της κατάστασης, αποτελεί κεντρικό θέμα της λεγόμενης Κριτικής Σχολής της Φραγκφούρτης. Η στροφή αυτή της ιστορικής θέσης, πλουτισμένη από τις πικρές εμπειρίες των μέχρι τώρα διαψεύσεών της, οδηγεί αναπόφευκτα σε μια θεωρία της κοινωνίας, αφού η τελευταία είναι το πλαίσιο, μέσα στο οποίο η θεωρητική σκέψη είναι δυνατή, γεννιέται, αρθρώνεται, διαψεύδεται ή γίνεται παραγωγική· είναι δηλαδή η κοινωνία αναγκαστικά παρούσα στο υποκείμενο μαζί και στο αντικείμενο της θεωρίας. Αυτή η υποκατάσταση του κοινωνικού Όλου στη θέση που κατείχε στον εγελιανό ιδεαλισμό το Πνεύμα σημαίνει τη διεύρυνση και συμπλήρωση αυτού που τοποθέτησαν στη βάση όσοι χαρακτήρισαν την εγελιανή φιλοσοφία ως φιλοσοφία αντεστραμμένη. Σημαίνει συγχρόνως και μια νέα σχέση προς την πράξη: Η φιλοσοφία γίνεται άμεσα πρακτική, αφού κατανοεί ότι δεν είναι σήμερα δυνατή παρά μόνο μέσα στην προοπτική της επιδίωξης μιας χειράφετης ανθρωπότητας, συγχρόνως όμως διαβλέπει την οπισθοδρομικότητα της αντικατάστασής της από μια άμεση πράξη. Το κείμενο που ακολουθεί οφείλεται σ' έναν από τους βασικούς εκπροσώπους της σχολής της Φραγκφούρτης, τον Τ. Αντόρνο. [...]

Πληροφορίες προϊόντος

  • SKU:
    0043087
  • Εκδότης:
    ΕΡΑΣΜΟΣ
  • Συγγραφέας:
    ΑΝΤΟΡΝΟ ΤΕΟΝΤΟΡ
  • Μεταφραστής:
    ΣΟΥΡΛΑΣ ΠΑΥΛΟΣ
  • Έτος κυκλοφορίας:
    1975
  • Σελίδες:
    30
  • Διαστάσεις:
    14x21
  • Βάρος:
    0.0700 kg
  • Χώρα:
    ΕΛΛΑΔΑ

Αξιολογήσεις

Βαθμολογία